مناظره ای با موضوع لوایح FATF در صدا و سیما برگزار‌ شود

۷۹ تشکل دانشجویی در نامه‌ای به رئیس سازمان صدا و سیما از وی خواستند مناظره‌ای با موضوع لوایح FATF در صدا و سیما برگزار شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ ۷۹ تشکل دانشجویی در نامه‌ای به رئیس سازمان صدا و سیما خواستار برگزاری مناظره‌ای درخصوص لوایح مربوط به FATF به ویژه پیوستن ایران به کنوانسیون‌های پالرمو و CFT شدند.

متن کامل نامه به شرح زیر است:

چنان که مستحضرید، موضوع لوایح مربوط به FATF به ویژه پیوستن ایران به کنوانسیون‌های پالرمو و CFT چند ماهی است که در صدر اخبار و تحلیل‌های رسانه‌ای قرار گرفته و مخالفان و طرفداران این لوایح در رسانه‌های مکتوب و مجازی در ردّ و تأیید این کنوانسیون‌ها سخنان فراوانی مطرح نموده‌اند؛ با این حال به نظر می‌رسد رسانه ملی آنچنان که باید به این موضوع ورود پیدا نکرده و در راستای تنویر افکار عمومی اقدام مؤثری صورت نداده است. اصل ۱۷۵ قانون اساسی تصریح می‌کند: «در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، آزادی بیان و نشر افکار با رعایت موازین اسلامی و مصالح کشور باید تأمین گردد» با توجه به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری درباره لزوم بصیرت‌افزایی و با در نظر گرفتن جایگاه بی‌بدیل رسانه ملی در این زمینه، انتظار می‌رود صدا و سیما ورود جدی‌تری در این باره داشته باشد.

با توجه به اعلام آمادگی حجت الاسلام ذوالنوری، نماینده مردم شریف قم در مجلس شورای اسلامی برای مناظره پیرامون لوایح مربوط به FATF با هر یک از اعضای دولت به ویژه وزیر امور خارجه که مسئولیت مستقیم برجام و مذاکراتِ پسابرجام بر عهده اوست، ما امضا کنندگان این نامه از شما می‌خواهیم ترتیبی اتخاذ کنید که در یک برنامه زنده تلویزیونی این مناظره انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 996256

وب گردی

وب گردی