انقلاب اسلامی ایران، بدیع و متمایز است

استاد دانشگاه علامه در همایش چهار دهه رهبری انقلاب اسلامی، گفت: شهادت شهدای دهه پنجم انقلاب را تسلیت می گویم که این انقلاب با این خون ها آبیاری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر خرمشاد در همایش چهار دهه رهبری انقلاب اسلامی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم برگزار شد، گفت: شهادت شهدای دهه پنجم انقلاب را تسلیت می گویم که این انقلاب با این خون ها آبیاری شده است که شهادت فخر و آرزوی همه ما است.
او افزود: ۳ دسته تحقیقات در انقلاب ها وجود دارد که دسته اول به چرایی انقلاب ها می پردازد و از آن به تئوری های انقلاب یاد می شود و در مورد انقلاب اسلامی کتاب های زیادی نگارش شده است.
خرمشاد ادامه داد: دسته دوم به روند و چگونگی انقلاب ها می پردازد که این ادبیات نسبت به چرایی انقلاب ها ضعیف تر است.
او افزود: دسته سوم به نتایج و پیامدهای انقلاب ها می پردازد که برخی روند انقلاب ها پس از پیروزی است.
خرمشاد تصریح کرد: میشل فوکو فیلسوف فرانسوی در جریان انقلاب اسلامی ایران به ایران می آید و ۱۰ مقاله و گزارش به روزنامه های اروپایی می فرستد و در آخرین مقاله به انبار باروت انقلاب می پردازد و ۴۰ سالگی انقلاب را تبیین می کند.
او گفت: انقلاب اسلامی ایران بدیع و متمایز است و با جنگ های سرد آن روزها متفاوت است و این از تمایزات انقلاب اسلامی ایران است همانطور که بنا به مقالات فوکو آرمان فلسطین انقلاب ایران را تقویت می کند و رود اردن در فلسطین با فاصله کمی از ایران جاری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 996260

وب گردی

وب گردی