آمایش سرمایه های انسانی بسیج اساتید، گام اصلی این سازمان مردم نهاد است

معاون سرمایه انسانی سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به پتانسیل های موجود در دانشگاه ها و لزوم توجه به نیروهای کارآمد اساتید، آمایش این نیروها و شناسایی متخصصین حوزه های مختلف را از مهمترین برنامه های سازمان بسیج اساتید کشور دانست.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، دکتر علی شمس الدینی در هم اندیشی اساتید بسیجی و نخبه استان های سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس با اشاره به فرمایشات و بیانیه اخیر مقام معظم رهبری، ترسیم چشم انداز حرکت سازمان یافته بسیج را روشن و شفاف دانست و گفت: بیشترین بار مسئولیت در این حرکت خطیر به عهده دانشگاهیان به خصوص اساتید دانشگاه است.

وی با تاکید بر این که جایگاه همه ما در جمهوری اسلامی متعلق به بیت المال است افزود: لازم است به عنوان خادمان و امانت داران این عرصه، از هیچ کوششی برای اعتلای انقلاب اسلامی کوتاهی نکیم و این سمت ها و پست ها را امانتی بدانیم که باید در آن به وظیفه اصلی و انقلابی خود عمل کنیم.

شمس الدینی با اشاره به اینکه سازمان بسیج اساتید یه سازمان تشکیلاتی است و نیاز است تا با برنامه ریزی دقیق و استراتژی تعریف شده گام برداریم، تصریح کرد: ارائه راهکارهای کارآمد، وقایع نگاری ، برنامه ریزی ، روزنگاری و داشتن استراتژی در کنار هدف ، از مهمترین برنامه های اینجانب در توسعه معاونت سرمایه های انسانی است.

این مقام مسئول افزود: از آنجایی که سازمان بسیج اساتید یک سازمان تشکیلاتی است، معتقدم باید برای پیشبرد و توسعه همه امور براساس نظم و انسجام خاص خود به شکل منسجم و تشکیلاتی عمل نمود و از انجام کار هیاتی و پراکنده در آن به شدت پرهیز کرد.

معاون سرمایه انسانی سازمان بسیج اساتید کشور، ضمن ترسیم و بازبینی فضای سیاسی کشور، گفت: سازمان بسیج اساتید در این شرایط حساس نمی تواند نظاره‌گر حوادث، مشکلات و کاستی‌ها و رنج مردم سخت کوش و انقلابی باشد و لازم است تا با تولید فکر و اندیشه در حوزه های مختلف و تشکیل اندیشکده های متعدد، در پیشبرد اهداف نظام اسلامی و آرامش مردم گام بردارد.

رئیس یسیج اساتید دانشگاه های استان هرمزگان نیز درابتدای این نشست با اشاره به پتانسیل های موجود در استان هرمزگان گفت: هرمزگان با داشتن موقعیت استراتژیک و سوق الجیشی مهم و هم به عنوان پایتخت اقتصادی کشور، می تواند نقش مهمی در توسعه و پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی داشته باشد.

دکتر احسان کامرانی وجود دو بندر بزرگ و آزاد شهید رجایی و باهنر را در کنار مناطق آزاد قشم و کیش و همچنین صنایع عظیم نفت و گاز، فولاد، آلومینیوم، شیلات و کشاورزی را از قابلیت های بی نظیر این منطقه دانست و گفت: ورود فکری و علمی اساتید بسیجی به توسعه و رشد این منطقه می تواند در این برهه زمانی بسیار مفید و مهم باشد.

وی ترسیم مسیر حرکت توسعه کشور را در بیانات اخیر مقام معظم رهبری، فصل الخطاب حرکت بسیج اساتید دانست و گفت: ادامه این راه ترسیم شده همانگونه که تا کنون ما را به قلعه های افتخار رسانیده است از این پس نیز شکوفایی و بالندگی همه بخش ها را در کشور رقم خواهد زد.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست نمایندگان بسیج اساتید استان ها نیز با اعلام نظر و اظهارات خود به ارائه برخی مشکلات و ارائه راهکارهای مختلف پرداختند و مقرر شد تا ضمن جمع آوری این اطلاعات و شناسایی نخبگان علمی و متخصصان حوزه های مختلف در مبحث آمایش نیروی انسانی؛ گام های بزرگی در این راستا به کمک دانشگاه های سراسر کشور برداشته شود.

کد خبر: 996290

وب گردی

وب گردی