همه جریانات فکری معتقد به نظام در بسیج اساتید حضور دارند

معاون امور استانها و بازرسی سازمان بسیج اساتید کشور با تاکید بر حفظ وحدت ملی، بسیج اساتید را افشره ای از همه جریانات مختلف فکری معتقد به نظام اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، دکتر علی امینی در جمع اساتید نخبه وبرگزیده بسیجی استان های کشور در دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس، انقلاب اسلامی را نقطه عطفی در تاریخ فرهنگی و سیاسی کشور دانست و یادآوری کرد: انقلاب اسلامی تمام معادلات غرب و شرق را بر هم زد و مایه شگفتی و تعجب تمام دنیا شد، چرا که یکه و تنها توانست در مقابل اعتلاف بزرگ کشورهای استکباری و ابر قدرت های نظامی پیروز میدان شود.

این مسئول بسیجی، با اشاره به دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: انقلاب اسلامی در چهار دهه تلاش های متعددی را به پشتوانه ملت انجام داده و از بسیاری از تحریم ها ، فشارها و نابسامانی های بین المللی سربلند بیرون آمده است که حضور نمادین و گسترده اقشار مختلف مردم، علی رغم تبلیغات گسترده استکبار جهانی و ایادی آنها در منطقه ، در 22 بهمن ماه به اوج و عظمت خود رسید و نشان داد که هیچ انقلابی در دنیا نتوانسته بعد از چهل سال از این همه پشتوانه مردمی برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ادامه حرکت اسلام ناب محمدی است که در زمان نبی مکرم اسلام(ص) پایه ریزی شد و توانست تاثیرات شگرفی در دنیا از خود بجا بگذارد امروز همان پرچم و نقش را جمهوری اسلامی بر عهده گرفته و با قدرت و اقتدار به پیش می رود.

معاون امور استان های بسیج اساتید با اشاره به پیشرفت های چشمگیر کشور در حوزه های مختلف افزود: امروز در حوزه اقتدار و قدرت به جایگاه عظیمی رسیده ایم و با داشتن قدرت نظامی و دفاعی قادریم فراتر از استقلال و تمامیت ارضی کشور اسلامی حرکت کنیم کما اینکه در برخی حوزه ها، مثل حوزه اقتصادی هنوز باید تلاش بیشتری نماییم.

وی با اعلام خبر 43 اندیشکده مصوب در بسیج اساتید تاکیدکرد: این اندیشکده ها باید با تولید فکر و اندیشه، ارائه راهکار مناسب و علمی ، برنامه ریزی مدون و داشتن اهداف بلند مدت و استراتژی حرکت مناسب کشور را در بحث توسعه اقتصادی و برون رفت از برخی مشکلات کمک نماید.

جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان نیز در این جلسه با اشاره به توانمندی های کشور در حوزه های مختلف گفت: رکن اصلی توسعه در کشور تربیت نیروی انسانی کارآمد و سرمایه گذاری در این مهم است تا بتوان با این تشکیلات کارآمد افق های توسعه را ترسیم و ادامه دهیم.

هدایت الله امیری با یادآوری روزهای مبارزه علیه حکومن ستم شاهی و جنگ تحمیلی گفت: در تمام این جریانات نقش نیروی انسانی در کنار هدایت های الهی امام راحل(ره) توانست ما را در این صحنه های مهم پیروز میدان نماید که این نشان از تاثیر و نقش نیروی انسانی در بالندگی و توسعه یک کشور دارد.

وی با تاکید بر نقش دانشگاه ها در این برهه زمانی افزود: دانشگاه ها باید به عنوان مغز متفکر اقشار مختلف جامعه راه های توسعه و پیشرفت را ترسیم ودر کنار نظام اسلامی، اقشار مردم را برای پیشبرد این اهداف مهم ؛ همراهی و پشتیبانی نماید.

امیری بسیج را مردمی ترین نهاد انقلاب دانست که بر اساس شور، ازخودگذشتگی و ایثار به طور خودجوش و به فرمان امام راحل(ره) شکل گرفت و توانست خدمات بزرگ و شایان تجلیلی را در این چهار دهه از خود بجا بگذارد و به عنوان مردمی ترین نهاد در خدمت ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

وی آرزوی امیدواری کرد با تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه و جهاد علمی، حضور و گسترش تفکر بسیجی را در جامعه گسترش دهیم و از همه سلایق و جریانات فکری معتقد به نظام اسلامی برای رسیدن به اهداف عالیه نظام کمک بگیریم.

کد خبر: 996293

وب گردی

وب گردی