مشکلی برای تامین گوشت نداریم

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران ضمن انتقاد از نحوه توزیع گوشت گفت: در نحوه توزیع گوشت سازوکار‌ها به خوبی تعریف نشده است.

به گزارش ایسکانیوز، محمد علی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به وادرات گوشت به میزان مورد نیاز، گفت: یک محموله حدود ۲۰۰۰ هزار راس دام زنده وارد کشور شده که به اعتقاد بنده کار بسیار مهم و ابتدای حرکت ورود دام زنده به کشور است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: تاکنون سابقه ورود دام زنده به کشور را به این سبک نداشتیم البته در بعضی موارد دام زنده به صورت قاچاق وارد می‌شد، اما طی سال‌های اخیر مخصوصا امسال که شاهد قاچاق ارز بودیم بیشتر دام زنده از کشور خارج می‌شد که تقریبا جلوی آن گرفته شده است.

اسفنانی بیان کرد: برای تامین بازار در کنار واردات دام زنده، گوشت گرم و گوشت منجمد هم به همان میزان مورد نیاز طبق روال قبل وارد می‌شود و ما مشکلی از حیث تامین گوشت نخواهیم داشت.

وی با انتقاد از نحوه توزیع گوشت در بازار گفت: ساز وکار‌ها در نحوه توزیع گوشت به خوبی تعریف نشده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به پرونده‌های تشکیل شده گفت: چند پرونده درباره گرانفروشی، اخفا و عرضه خارج از شبکه گوشت داشتیم که در حال رسیدگی است و حکم آن قطعا صادر خواهد شد.

اسفنانی با اشاره به نظارت جدی بر بازار گوشت گفت: اخیرا با دادستانی تهران جلساتی را به صورت هفتگی برگزار می‌کنیم و روزانه ۱۰ گشت مشترک تعزیرات با دادستان تهران به طور هفتگی در استان بر این موضوع نظارت می‌کنند تا توزیع گوشت به نحو مطلوبی صورت بگیرد و به دست مصرف کننده واقعی برسد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران بیان کرد: همه گوشت‌هایی که وارد کشور می‌شود بدون استثناء با ذبح شرعی و تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور از حیث سلامت قرار می‌گیرد و در این باره نظارت تامه وجود دارد.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 996333

وب گردی

وب گردی