کلانتری: امام خمینی(ره) در زمینه فلسفه اسلامی یک متخصص بود

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امام خمینی(ره) در زمینه فلسفه اسلامی یک متخصص بود، در زوایای عرفان حضور داشت و در فلسفه جدید هم مطالعات زیادی داشت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز حجت الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در اختتامیه همایش بین المللی چهار دهه رهبری انقلاب اسلامی ایران، گفت: بحث رهبری حساس ترین بخش انقلاب اسلامی است که دوران زندگی امام را می توان به ۵ دوره حساس تقسیم کرد.

وی افزود: بعد از آیت الله بروجردی امام برترین مرجع حوزه علمیه قم بود که در میان طلبه ها جایگاه ویژه ای داشت و در شبهات جدید شرعی همه نگاه ها به سمت امام بود که نشان می دهد امام خمینی پایگاه مستحکمی میان طلبه ها داشت.

کلانتری ادامه داد: اولین جایی که امام بحث ولایت فقیه را مکتوب کرد در کتاب کشف الاسرار بود که در سال ۱۳۵۶ امام خمینی به مرجع عام جهان تشیع تبدیل شد و در میان مسلمانان جهان نفوذ بالایی داشت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بزرگترین انقلاب جهانی است، تصریح کرد: در دوران پیروزی انقلاب اسلامی امام رهبری مبارزه را بر عهده داشت و پس از آن رهبری جامعه اسلامی را به عهده گرفت.

وی افزود: امام خمینی در اصول فقه نوآوری داشت که برای امت اسلامی حرف تازه می زد هم چنین در زمینه فلسفه اسلامی یک متخصص بود و در زوایای عرفان حضور داشت و در فلسفه جدید هم مطالعات زیادی داشت.

کلانتری تصریح کرد: امام خمینی در حوزه های مختلف تسلط داشت. از طرفی وی از بچگی در حال مبارزه بود و ساده زیستی در طول زندگی عادت همیشگی رهبر ایران اسلامی بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 996343

وب گردی

وب گردی