کلاهبرداری یک میلیارد ریالی از شرکت تولید محصولات غذایی درواتس آپ و ایمو

سرپرست پلیس فتا استان گیلان از دستگیری فردی که با تهدید اقدام به اخاذی مبلغ یک میلیارد ریال در پیام رسان واتس آپ و ایمو از یک شرکت تولید محصولات غذایی کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سرگرد ایرج پورمستمند سرپرست پلیس فتا استان گیلان گفت: نماینده یکی از شرکت‌های تولیدی محصولات غذایی با ارائه گزارش قضایی به پلیس فتا استان گیلان، عنوان داشت که شخصی در شبکه اجتماعی واتس آپ و ایمو اقدام به تهدید و اخاذی از وی به مبلغ یک میلیارد ریال را کرده است که در پی آن، موضوع به صورت وِیژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: به لطف الهی و تلاش کارشناسان خبره پلیس فتا، طی یک فرایند پیچیده فنی و پلیسی، خوشبختانه متهم و عامل اخاذی شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در اقدامی غافلگیرانه، دستگیر شد.

وی افزود: متهم پس از مواجهه با مستندات و ادله دیجیتال، ناگزیر به جرم خود اعتراف کرد که پرونده به همراه شاکی و متهم جهت تعیین تکلیف قضایی به دادسرا ارسال شد.

سرپرست پلیس فتا استان گیلان خواستار توجه جدی به هشدار‌های پلیس فتا شد و ادامه داد:تهدید به انجام عملی که ممکن است موجب ضرر آبرویی یا شرافتی یا افشای اسرار خانوادگی گردد، خواه تهدید کننده به این واسطه، تقاضای مال به قصد اخاذی کرده و یا نکرده باشد، جرم مستقلی است که بر اساس ماده ۶۶۹ قانون‌مجازات‌اسلامی تا هفتادوچهار ضربه شلاق و یا تا دوسال حبس برای آن در نظر گرفته شده است.

سرگرد پورمستمند در توصیه به شهروندان درخواست کرد: ضمن رعایت اصول عقلی و فنی در انتخاب درست پیام رسان‌های تلفن همراه و استفاده از خدمات آنها؛ محرمانگی و امنیت اطلاعات شخصی خود را جدی بگیرند و در ارتباط، انتشار و اشتراک اطلاعات، تقوای رسانه‌ای را رعایت نمایند.

این مقام مسئول از مخاطبین خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی، آن را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا www.cyberpolice.ir بخش فوریت‌های سایبری و گزارش مردمی، اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 996394

وب گردی

وب گردی