جنبش دانشجویی ارتباطی مستحکم، عمیق و ناگسستنی با انقلاب دارد

مسئول معاونت بررسی و تحلیل بسیج اساتید دانشگاه های تهران بزرگ، گفت: عدالت خواهی و آزادی‌خواهی روح حاکم بر انقلاب است که جنبش دانشجویی این شاخصه‌ها را در فعالیت‌های خود باید بگنجاند.

روح الله سلگی مسئول معاونت بررسی و تحلیل بسیج اساتید دانشگاه های تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص اهمیت حضور دانشجویان در عرصه های گوناگون گفت: در دوران 40 ساله انقلاب اسلامی همواره حضور دانشجویان در عرصه های گوناگون سرنوشت ساز و مهم کشور چشمگیر و اثرگذار بوده است.

سلگی با تاکید بر اینکه جریان دانشجویی در برهه های گوناگون زمانی حمایت خود را از نظام و انقلاب اعلام کرده است، گفت: جنبش دانشجویی ارتباطی مستحکم، عمیق و ناگسستنی با انقلاب و آرمان های اصیل آن دارد.

معاون سیاسی بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران بزرگ بیان کرد: مجموعه های تشکل های دانشجویی یک سیر پر فراز و نشیب را قبل و بعد از انقلاب در ایران طی کرده است و طی سال های مختلف وفاداری خود را به ارزش های انقلاب اثبات کرده است.

در ادامه وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی یک ارتباط عمیق و دوسویه بین امام راحل و جریان دانشجویی شکل گرفت که خود منشاء اهمیت دادن به جامعه دانشگاهی در ایران قرار گرفت.

سلگی با اشاره به نقش آفرینی دانشجویان در زمان دفاع مقدس، تصریح کرد: یکی از شاخص های تشکل های دانشجویی مانند بسیج دانشجویی، دفاتر تحکیم وحدت، جامعه اسلامی و.. پایبندی بر مبانی اصیل انقلاب اسلامی همانند عدالت خواهی و نقد مصلحانه و منصفانه است. دانشجویان در دوران دفاع مقدس از تمامیت انقلاب و اسلام دفاع کردند که تعداد دانشجویان شهید گواه این حرف است.

رئیس شورای تبیین مواضع بسیج اساتید دانشگاه های تهران بزرگ، اذعان داشت: انقلاب اسلامی دارای ظرفی است که سیاست های دولت ها مظروف آن است، پس جریان دانشجویی باید این مظروف را مورد نقد سازنده قرار دهند.

وی نقد توام با ارائه راهکار را سازنده دانست و گفت: نقد ساختارشکنانه و بدون راهکار و ارائه مستندات متقن باعث سردرگمی افکار عمومی و ایجاد اختلاف سیاسی در اقشار مختلف مردم می شود.

سلگی با اشاره به اینکه جریان دانشجویی باید پیش قراول و پیش آهنگ حرکت های اجتماعی باشد، گفت: عدالت خواهی و آزادی خواهی روح حاکم بر انقلاب است که جنبش دانشجویی این شاخصه ها را در فعالیت های خود باید بگنجاند.

معاون سیاسی بسیج اساتید دانشگاه های تهران بزرگ افزود: استادان بسیجی باید به عنوان گروه‌های مرجع در استان ها افراد همسو و همفکر خود را جمع و اقدام به شبکه سازی کنند. این شبکه های انسانی در راستای کمک به انقلاب و جامعه دانشگاهی است.

وی اظهار داشت: انقلاب مسیر تکاملی خویش را با طراوت و صلابت طی نموده، در آغاز گام اول انقلاب تمام تلاش دشمنان این بود که سیم خاردار به دست رزمندگان ما نرسد، امروز دشمنان انقلاب توان موشکی و دفاعی ایران را مورد حمله قرار دادند که باید با هوشیاری و دقت تمام خود را در برابر دشمنان خلع سلاح نکنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 996417

وب گردی

وب گردی