تهران پایتخت تغییر دیابت/ 5 میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند

بررسی ها نشان می دهد، 5 میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند، آماری که اگر اقدامی برای کنترل آن صورت نگیرد، ظرف ۲۵ سال آینده به بیش از ۹ میلیون نفر می‌رسد.

به گزارش ایسکانیوز، بنیاد امور بیماری‌های خاص به منظور اقدامات پیشگیرانه برای کنترل دیابت در توافقی مشترک با اداره کل سلامت شهرداری تهران قصد دارد تا این شهر را با اجرای پروژه ای، پایتخت تغییر دیابت ایران معرفی کند.

در مراسم افتتاحیه پروژه «تهران پایتخت تغییر دیابت» که ساعت ۸ روز دوشنبه ۲۹ بهمن ماه در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار می شودف دکتر باقر لاریجانی ، رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه تهران، مهندس محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، دکتر پیروز حناچی شهردار تهران، دکتر فاطمه هاشمی ، رئیس بنیاد امور بیماری های خاص و دکتر زینب نصیری، مدیر کل سلامت شهرداری تهران سخنرانی خواهند داشت.

دکتر عبدالرضا معادی، مسئول پروژه«تهران پایتخت تغییر دیابت» در این باره گفت: رویکرد اصلی این پروژه حول محور اطلاع‌رسانی، آموزش و ارائه و تنظیم زیر ساخت‌های مناسب و خدمات مطلوب در این خصوص و هدف از این کار نیز پیشگیری، تشخیص و درمان به موقع دیابت است.

مشاور رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص ادامه داد: برآنیم الگویی را برای مدت سه سال با برنامه‌ریزی مشخص و زمان‌دار آغاز کنیم که شامل فعالیت‌هایی خواهد بود که به تغییر سبک زندگی افراد و ارتقا آگاهی آنها در حوزه دیابت با چند رویکرد بینجامد. نخست اینکه کاری کنیم افرادی که مبتلا به دیابت هستند، به واسطه اطلاع‌رسانی و غربالگری نسبت به بیماری خود آگاه شوند. همچنین کاری کنیم تا افرادی مبتلا به دیابت و اطرافیانشان از جمله خانواده، همکاران یا حتی همکلاسی‌ها‌ی یک فرد مبتلا به دیابت و همه شهروندان با موضوع دیابت آشنا شوند. ضمن اینکه فرد دیابتی بتواند با کسب آموزش لازم، بیماری خود را مدیریت و کنترل کند.

معادی با بیان اینکه مداخلات شهری می تواند به اصلاح سبک زندگی بینجامد،گفت: با استفاده از امکانات دیجیتال می‌توان شرایطی را فراهم کرد که افراد بتوانند به نزدیکترین مراکز ورزشی و پارک‌ها، برنامه‌های آموزشی و غربالگری و … دسترسی پیدا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 996441

وب گردی

وب گردی