کاهش آمار بیکاری با گسترش مدارس مهارتی/ تبادل دانشجو با کشورهای عضو آسایهل آغاز می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، گفت: برنامه‌ریزی کرده ایم تا بعد از تعطیلات عید نوروز سال 1398 اولین مدرسه کامپیوتر و رباتیک را راه اندازی کنیم و دانشجویان و استادان را جذب خواهیم کرد.

دکتر مرتضی موسی خانی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص نیاز مهارت علوم در نسل چهارم، گفت: مهارت علوم کامپیوتر روز به روز نیاز و ضرورتش در عصر جدید احساس می شود و به چشم می خورد. در واقع کامپیوتر و رباتیک محور نسل چهارم صنعت را تشکیل می دهند به همین خاطر باید تمرکزمان را از سن‌های پایه بیشتر کنیم تا در سنین بالاتر خروجی مناسب داشته باشیم.

وی افزود: توسعه مدارس مهارتی در سطح دانش آموزان و دانشجویان در رشته های مختلف می تواند در دوره نسل چهارم صنعت به صنایع مختلف از جمله پزشکی، لوازم خانگی، کشاورزی و غیره کمک شایانی کند.

دکتر موسی خانی اظهار داشت: به زودی برای توسعه مدارس مهارتی تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم در آینده حجم بیشتری از شهروندان را با این علوم کاربردی آشنا کنیم. برای بالا رفتن مهارت دانشجویان راهاندازی مدارس مهارتی تاثیر بسیاری دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با اشاره به راهاندازی مدرسه مهارتی رباتیک تصریح کرد: برنامه ریزی کرده ایم تا بعد از تعطیلات عید نوروز سال 1398 اولین مدرسه کامپیوتر و رباتیک را راه اندازی کنیم و دانشجویان و استادان را جذب خواهیم کرد.

وی در مورد همکاری با کشور های عضو آسایهل گفت: از حوزه بین الملل پیگیریهای خوبی در این مورد داشته ام و مکاتبات با کشور های عضو آسایهل صورت گرفته است. به زودی برنامه های عملیاتی برای انتقال و تبادل دانشجویان ایرانی و خارجی برای کسب مهارت و فرصت های مطالعاتی آغاز خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین عنوان کرد: بدون شک ایجاد مدارس مهارتی باعث می شود مهارت دانشجویان در رشته تخصصی افزایش یابد و همین امر رفته رفته بیکاری را از بین خواهد برد و موجب می شود تا خود دانشجویان کارآفرینی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 996455

وب گردی

وب گردی