خروج آمریکا از سوریه نفوذ ایران و روسیه را افزایش می‌دهد

صدراعظم آلمان شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ تصریح کرد خروج آمریکا از سوریه افزایش نفوذ ایران و روسیه را در پی خواهد داشت.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که خروج آمریکا از سوریه موجب افزایش نفوذ ایران و روسیه در سوریه خواهد شد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا آذرماه سال جاری اعلام کرد که قصد دارد نظامیان این کشور را از سوریه خارج کند. او ادعا کرد که مأموریت مبارزه با داعش در سوریه به پایان رسیده است.

صدر اعظم آلمان در بخش دیگری از سخنانش از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام دفاع کرد و گفت توافقی که کارساز است، ارزش حفظ کردن دارد.

توافق هسته‌ای بین ایران و 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (امریکا، فرانسه، بریتانیا، روسیه و چین) به‌علاوۀ آلمان در تیر 1394 به امضای طرفین مذاکره رسید. بر اساس این توافق قرار شد در ازای محدود شدن بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همۀ تحریم‌های بین‌المللی و یک‌جانبۀ مرتبط با برنامۀ هسته‌ای ایران لغو ‌شود.

دولت آمریکا به ریاست ترامپ اردیبهشت‌ماه امسال بر پایه ادعاهای غیرمرتبط با چارچوب برجام به مشارکت کشورش در توافق پایان داد.

تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 996506

وب گردی

وب گردی