لزوم تهیه نقشه راه علمی در همکاری‌های بین‌المللی

مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشکاه حکیم سبزواری، گفت: باید پتانسیل‌های کشور هدف از نظر دانشگاهی و فناوری شناسایی شود؛ همچنین نقشه راه همکاری‌های علمی و ایران ‌و کشور‌ هدف تهیه شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، میزگرد تخصصی روند تخصصی همکاری‌های علمی بین‌المللی، چالش‌ها و فرصت‌ها صبح امروز در دانشگاه علم‌و‌صنعت برگزار شد.

دکتر فرزی مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشکاه حکیم سبزواری در خصوص ایجاد نقشه راه در حوزه بین‌المللی، گفت: نزدیک به ۲ هزار دانشگاه در‌کشور ایجاد شده است، این رشد چشمگیر آسیب هایی داشته است که از جمله آن می توان به بیکاری فارغ التحصیلان، مسائل متعدد اجتماعی و... اشاره کرد.

وی افزود: پس از ۳‌ دهه، بین المللی سازی در دستور کار وزارت علوم‌ قرار گرفته است. به نظر می‌رسد اولین اقدام در این حوزه تهیه نقشه راه باشد. دانشگاه‌هایی‌ وارد این حوزه شده و نقشه راه خود را تهیه کرده اند. این نقشه راه شناخت وضعیت موجود‌ را می طلبد که باید سیاست های علمی بین المللی کشور‌شناخته شود، همکاری تنگاتنگی میان مراجع تعیین کننده و دانشگاه های مورد نظر‌ نداشته است.

مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشکاه حکیم سبزواری گفت: دانشگاه های ما پس از سه یا چهار دهه، به سمت مسئله محور شدن حرکت کردند. باید بتوانیم با تمامی آیتم های موجود نقاط ضعف خود را با کمک همکارانی از دانشگاه های خارج از کشور حل کنیم.

وی بیان کرد: لازم است کشورهایی که می توانیم با آن ها همکاری داشته باشیم همچنین کشورهایی که باید با آنها همکاری داشته باشیم را شناسایی و مطالعه کنیم تا بتوانیم به کمک آن ها مسائل کشورمان را حل کنیم.
فرزی تاکید کرد: باید پتانسیل‌های کشور هدف از نظر دانشگاهی و فناوری شناسایی شود؛ همچنین نقشه راه همکاری‌های علمی و ایران ‌و کشور‌ هدف تهیه شود.
انتهای‌پیام/

کد خبر: 996541

وب گردی

وب گردی