کلانتری: جوانان باید در بدنه مدیریتی دانشگاه‌ها حضور داشته باشند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: حضور نسل جوان در دانشگاه‌ها می تواند حضوری گسترده و موثر باشد که باعث تحولات عظیمی در آموزش عالی کشور خواهد شد.

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره بیانیه اخیر مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب اسلامی و همچنین وجود ظرفیت عظیم نیروی انسانی کشور اظهار داشت: نیروی انسانی جوان، مهم‌ترین سرمایه کشور محسوب می شود که امروز جمهوری اسلامی ایران از این سرمایه عظیم برخوردار است.

وی افزود: باید برنامه‌ریزی‌های مدونی انجام شود که نسل جوان و نیروی فرهیخته جامعه، مدیریت کشور را در دست گیرند.

کلانتری ادامه داد: مقام معظم رهبری، دست‌یابی نیروهای جوان و نخبگان به جایگاه های مهم کشور را مدیریت می کنند تا جمهوری اسلامی ایران به وسیله تفکر نوین و نیروی نهفته در جوانان، مسیر رشد و توسعه را با سرعت هر چه بیشتر طی کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ظرفیت های عظیم دانشگاه‌ها و نقش آن ها در تحقق آرمان های گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: دانشگاه های کشور، ظرفیت های گوناگونی را در تحقق این آرمان ها دارند؛ حضور نسل جوان در هیات علمی دانشگاه ها و به‌دست گرفتن کرسی‌های دانشگاهی می تواند نقش قابل توجهی را در این راستا ایفا کند.

وی تصریح کرد: نیروهای جوان می توانند با حضور در شرکت های دانش بنیان که وابسته به دانشگاه است، ارتباط دانشگاه با نیازهای جامعه را بیشتر و همچنین ارتباط دانشگاه با ظرفیت های صنعتی که امروز مهم ترین مسئله کشور محسوب می شود را دو چندان کنند.

کلانتری با بیان این که جوانان بایستی در بدنه مدیریتی دانشگاه ها حضور داشته باشند، اذعان داشت: امروز آموزش عالی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و بخش اعظمی از سرمایه های کشور را در دست دارد؛ حضور نسل جوان در دانشگاه ها می تواند حضوری گسترده و موثر باشد که باعث تحولات عظیمی در آموزش عالی کشور خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل این که نیمی از آموزش عالی کشور را در اختیار دارد، قطعا تلاش خواهد کرد نسل جوان و نخبگان را وارد نظام آموزشی خود کند و آن ها را در بخش های مختلف به کار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 996543

وب گردی

وب گردی