تضمین سلامت جسمی دانش آموزان حداقل خواسته ملت از مسئولین مدارس است

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در خصوص بودجه سال 1398 به رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی نامه منتشر کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در خصوص بودجه سال 1398 به غلامرضا تاج گردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی نامه منتشر کرد.

متن کامل نامه به شرح زیر است:

بار دیگر به ایام پایانی سال نزدیک شده ایم و روزهای حساس بررسی شیوه دخل و خرج بیت المال فرا رسیده است.
همچون همه ملت بزرگوار ایران، چشم یازده میلیون دانش آموز، نزدیک به یک میلیون معلم و میلیون ها نفر از خانواده و اطرافیان اینان به عملکرد نمایندگانشان در مجلس شورای اسلامی است.

ما فرزندان ملت در جنبش دانشجویی و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نیز به نمایندگی از خانواده بزرگ فرهنگیان کشور لازم می دانیم به اختصار نکاتی را پیرامون بودجه سال هزار و سیصد و نود و هشت به حضرتعالی و ان شاءالله از طریق شما به سایر نمایندگان یادآور شویم:

الف ) سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که داروی شفا بخش نظام آموزشی کشور است و لزوم اجرای آن تاکنون بارها و بارها مورد تاکید رهبر حکیم انقلاب، فرهنگیان، دست اندرکاران آموزش و پرورش و کارشناسان امر قرار گرفته برای تحقق یافتن نیازمند منابع مالی می باشد، این درحالی است که بعد از سال نود و چهار که 250 میلیارد تومان بودجه برای این امر تخصیص یافت دیگر منبعی برای تامین مالی پیدا این سند در نظر گرفته نشد و ظاهرا قرار است این اتفاق در سال پیش رو نیز تکرار شود.

ب ) بحث نوسازی مدارس فرسوده و به طور ویژه تجهیز مدارس به سیتسم گرمایشی ایمن مبحثی بسیار ضروری و با فوریت بالاست تا از تکرار ماجرای کودکان مظلوم شین آباد و سیستان بلوچستان و ... جلوگیری شود ، تضمین سلامت جسمی دانش آموزان حداقل خواسته ملت از مسئولین مدارس می باشد ، اگرچه وزیر محترم آموزش و پرورش از توافق این وزارتخانه با مجلس محترم جهت تامین اعتبار ایمن سازی سیستم گرمایش مدارس تا دو سال آینده خبر داده اند اما به نظر می رسد برای حل این مشکل همتی بیشتر و زمانی کمتر نیاز است تا بار دیگر ملت ایران داغدار فرزندان خود نشوند.

پ ) چنانکه مستحضرید هر ساله بیش از 90 درصد بودجه وزارت آموزش و پرورش به پرداخت حقوق پرسنل این وزارتخانه اختصاص می یابد و عملا امکان چندانی برای اجرای طرح های لازم الاجرا و پیشرفت و توسعه این نهاد سرنوشت ساز باقی نمی ماند لذا اختصاص منابع مالی بیشتر برای وزارتخانه ای که هزینه کردن برای آن در حکم سرمایه گذاری ملی است ضروری به نظر می رسد.

د ) سرانه غذای دانش آموزی برای دانش آموزان شبانه روزی در بودجه نود و هشت مبلغ 3500 تومان در نظر گرفته شده است! مبلغی ناچیز که کفاف یک وعده غذایی را هم نمی دهد! باتوجه به شرایط دانش آموزانی که در سنین رشد جسمی و ذهنی می باشند ضروری است در مبلغ فوق تجدید نظر جدی صورت پذیرد.

علاوه بر بحث تفصیلی پیرامون موارد فوق نکات فراوان دیگری نیز باقی مانده اند که طرح آنان در این نامه میسر نشده است، امید که موارد فوق مورد توجه حضرتعالی و دیگر مسئولان مربوطه قرار گیرد و اهتمامی شایسته به خواسته های قشر فرهیخته فرهنگیان و جنبش دانشجویی کشور را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 996569

وب گردی

وب گردی