فناوری بیولوژیک راه کشاورزی پایدار را هموار می‌کند

یک شرکت دانش بنیان توانسته برای نخستین بار با به کارگیری فناوری بیولوژیک راه را برای کشاورزی پایدار هموار کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، روح الله صابری ریسه مدیرعامل شرکت پرشین بنیان آریا درباره فعالیت های این شرکت گفت : این شرکت دانش بنیان که تازه پا در عرصه تولید محصولات دانش محور گذاشته توانسته تا این فناوری را برای نخستین بار در دنیا عرضه کند و دریافت تاییده از دانشگاه تهران را برای ثبت اختراع نخستین ترکیب بیولوگ در ایران در کارنامه خود ثبت کند .

وی با اشاره به اینکه این شرکت با هدف بهبود کیفی و کمی محصولات کشاورزی و یافتن فناوری های جدید،پیوسته در حال جستجو برای یافتن ترکیبات غذایی برای گیاهان با ویژگی های مطلوب است گفت : از جمله محصولات تولیدی این شرکت ترکیبات بیولوژیک است که امروزه ایده آل ترین ترکیبات جهت استفاده در کشاورزی است .

صابری ادامه داد : این شرکت با تکیه بر توان تخصصی نیروهای فعال ،شبکه های ساختاری پویا و تجهیزات موجود ، راه را برای توسعه کشاورزی پایدار هموارتر ساخته و خود را ملزم به جلب رضایتمندی مصرف کنندگان دانسته و در این راستا از هیچ تلاشی چشم پوشی نخواهد کرد.

وی با اشاره به این موضوع که این شرکت دانش بنیان برای جوانان اشتغالزایی کرده است گفت : در حال حاضر این شرکت برای جوانان اشتغالزایی ایجاد کرده و 30 نفر نیروی انسانی را جذب کرده است تا هم گامی در جهت جذب متخصصان داخلی برداشته باشد و هم به سمت توسعه و پیشرفته فناوری های مرتبط حرکت کند .

صابری ضمن تاکید بر این موضوع که رمز موفقیت این شرکت متکی بر دانش بنیان بودن آن است بیان کرد : این شرکت رمز موفقیت خود را تکیه بر دانش بنیان بودن می داند و بخش تحقیق و توسعه را الویت اول برنامه های خود قرار داده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درباره نمونه خارجی محصولات تولیدی این شرکت گفت : محصول مهم تولید شده توسط این شرکت در سطح دنیا جدید بوده و قیمت مصرف کننده آن یک پنجم رقیب اسپانیایی خود است که خود این موضوع به جلوگیری از خروج ارز و حمایت از تولید داخل کمک می کند .

به گفته وی محصولات تولید شده توسط این شرکت در حال حاضر در تمامی استان های ایران دارای نماینده رسمی توزیع بوده و در حال استفاده است .

وی همچنین به فعالیت یک ساله این شرکت اشاره کرد و گفت : با توجه به این که این شرکت سعی در ایجاد یک ساختار کاملا تخصصی و بنیادی داشته توانسته در خصوص صادرات محصولات تولیدی خود در حال حاضر با یک شرکت بین المللی قراردادی منعقد کند و این شرکت نماینده خارجی شرکت پرشین بنیان آریا در بازار های جهانی باشد که این موضوع می تواند به عنوان نقطه عطفی برای این شرکت محسوب شود .

وی با اشاره به این که تکنولوژی مربوط به تولید محصولات بیولوگ برای نخستین بار در دنیا عرضه می شود اظهار کرد : دستیابی به این موفقیت توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی می تواند دستاورد مهمی برای ایران باشد که حاصل شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 996581

وب گردی

وب گردی