اجرای ورکشاپ آموزشی هتلداری  غرفه خوزستان  در نمایشگاه گردشگری تهران+عکس

سرپرست معاونت گردشگری خوزستان از اجرای ورکشاپ آموزشی "مبانی و چیدمان میز در صنعت هتلداری" در غرفه خوزستان به عنوان اتفاقی مثبت در نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران یاد کرد و گفت: این کار جدید و منحصر به فرد که از سوی غرفه استان انجام شد، تشویق مسئولان حاضر در سالن را درپی داشت.

به گزارش ایسکانیوز، غلام شجاعی گفت: خوشبختانه همه برنامه‌ریزی‎هایی که برای دوازدهمین نمایشگاه بین‎المللی گردشگری تهران انجام داده بودیم با تلاش و زحمت همه همکاران در بخش دولتی و همچنین بخش خصوصی عملی شد و شاهد حسن ختامی در حد نام استان زرخیز خوزستان در این نمایشگاه بودیم.

او با بیان این‎که به گواه بازدیدکنندگان از غرفه خوزستان، برنامه‎های بسیار خوبی از سوی این غرفه در نمایشگاه امسال ارائه شد افزود: استان خوزستان نسبت به سال‎های گذشته کمی متفاوت‎تر در نمایشگاه ظاهر شده بود و ما با تم جدیدی پای به نمایشگاه دوازدهم گردشگری گذاشتیم.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان گفت:امسال با این‎که غرفه‎ استان را به صورت ساده طراحی کرده بودیم، اما برنامه‎ها با کیفیت و محتوای بسیار خوب برگزار شد که این نیز با کمک و همکاری جمعی‎ای که میان بخش دولتی و خصوصی انجام گرفت میسر شد.

وی عنوان کرد: غرفه خوزستان امسال متشکل از بخش خصوصی در قالب تأسیسات گردشگری، دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی , بخش سرمایهگذاری، راهنمایان گردشگری، تشکلها و گروههای آئینی عربی و بختیاری بود.

شجاعی با اشاره به این‎که گروه‎های آئینی خوزستان در نمایشگاه امسال بسیار خوب ظاهر افزود: در بخش عربی، گروه میسان با برپاکردن مُضیف عربی که کاری منحصربفرد در کشور است در کنار اجراهای بسیار دلپذیر خود گامی مؤثر در راستای معرفی فرهنگ، آئین و رسوم استان خوزستان برداشت؛ این در حالی بود که گروه سنتی بختیاری " لامردون" نیز با اجراهای بی‎نظیر خود بخشی دیگر از آداب و رسوم استان را به نحو احسن معرفی و به نمایش گذاشتند.

او تصریح کرد: عمده دلیلی که امسال باعث شد جمع بیشماری از غرفه خوزستان دیدن کنند، کارها و اقدامات سنتیای بود که در نمایشگاه اجرا شد و ما شاهد این بودیم که این آئین‌های سنتی تا چه اندازه به دل بازدیدکنندگان مینشست و مردم چقدر برای دیدن آن‌ها مستاق بودند.

سرپرست معاونت گردشگری ادارهکل میراث فرهنگی خوزستان با تأکید بر این‎که استقبال پرشور و بی‌نظیری در نمایشگاه امسال از غرفه خوزستان شد گفت: بیشتر مراجعه‎کنندگان نیر از اجرای برنامه‎ها و خدمات ارائهشده از سوی کانترهای موجود در غرفه راضی بودند

وی در ادامه با اشاره به بازدید برخی مسئولان کشوری و استانی از غرفه خوزستان گفت: رئیس، معاونان و مدیرانکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دکتر شهبازی استاندار البرز که خود یک خوزستانی است، مدیران کل میراث فرهنگی استان‌های بوشهر و البرز از جمله افرادی بودند که از غرفه استان خوزستان دیدن کردند. همچنین دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در روز دوم نمایشگاه در غرفه استان حضور پیدا کرد و وقت خوبی را برای بازدید از این غرفه اختصاص داد و با فراغ بال شنونده صحبت‎‎های صنعتگران صنایع دستی و سرمایهگذاران بخش‎های خصوصی بود که ج دارد از تمام این عزیزان که در طول برگزاری نمایشگاه، زمانی را برای بازدید از غرفه خوزستان اختصاص دادند تشکر کنم.

شجاعی همچنین به برگزاری ورکشاپ آموزشی "مبانی و چیدمان میز در صنعت هتلداری" در روز پایانی نمایشگاه در محل غرفه خوزستان اشاره کرد و افزود: این کلاس یکساعته با تدریس ساناز وطن‎خواه انجام شد و از آن‎جا که برگزاری چنین ورکشاپی در نمایشگاه گردشگری کار جدید و منحصر به فردی بود، تشویق برخی مسئولان حاضر در سالن را نیز درپی داشت.

یکی معضلات ما در صنعت گردشگری و تأسیسات گردشگری استان که همواره از آن رنج می‎بریم کمبود نیروی آموزش‌دیده در مقوله پذیرایی است

او در این خصوص با بیان این‎که یکی معضلات ما در صنعت گردشگری و تأسیسات گردشگری استان که همواره از آن رنج می‎بریم کمبود نیروی آموزش‌دیده در مقوله پذیرایی است گفت: برگزاری این کارگاه اموزشی اتفاقی مثبت در نمایشگاه امسال بود که از سوی غرفه خوزستان انجام شد و ما برگزاری آن را به فال نیک می‎گیریم.

سرپرست معاونت گردشگری ادارهکل میراث فرهنگی خوزستان با تقدیر از تمامی دست‎اندرکاران برپایی دوازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران و به ویژه غرفه خوزستان تأکید کرد: بدون تردید و اغراق این کار تنها با یک همکاری جمعی به سرانجام می‎رسید و اگر غرفه استان خوزستان نمایش مطلوبی در نمایشگاه امسال داشته، نتیجه همکاری جمعی صورت‎گرفته است.

وی با بیان این‎که قطعاً در این دوره ضعفهایی نیز داشتیم و باید از این تجربهها برای دوره های آتی تجربه کسب کرد اظهار امیدواری کرد: همکاری و همیاریهایی که در نمایشگاه امسال انجام شد، سال آینده نیز تدام داشته باشد.

شجاعی گفت: طی هفتههای آینده و پیش از تعطیلات نوروز قطعاً جلساتی را با همکارانمان در معاونت گردشگری اداره‎کل در راستای آسیب‎شناسی نمایشگاه امسال برگزار خواهیم کرد تا سال آینده شاهد حضور موفقتر استان خوزستان باشیم چراکه هر دوره تجربهای برای دره‎های آتی محسوب می‎شود.

او در پایان با درخواست از تمام فعالان گردشگری خوزستان برای همکاری با اداره‎کل میراث فرهنگی در راستای معرفی ظرفیتهای استان ابراز امیدواری کرد: دستاوردهای حضور خوزستان در دوازدهمین نمایشگاه بین‎المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در آتی مشخص شود و شاهد بازخوردهای آن در استان باشیم.

گفتنی است استان خوزستان در دوازدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایع وابسته که از 23 تا 26 بهمنماه 97 با هدف معرفی زمینه‌ها و ظرفیت‌های صنعت گردشگری ایران، در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برپا شده بود حضور داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 996582

وب گردی

وب گردی