ایزدهی: رمز پویایی انقلاب اسلامی ارائه نمونه واقعی از علوم انسانی است

رئیس پژوهشکده نظام های اسلامی، گفت: ایجاد یک تمدن به صرف یک پوسته و ظاهر نیست بلکه مستلزم علومی است که تمدن را به وجود خواهد آورد. مواجهه انقلاب اسلامی با غرب و افراد خاص نیست و با اندیشه زندگی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام دکتر سید سجاد ایزدهی در آیین رونمایی از ۴۰ اثر فاخر در حوزه انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در چهلمین سال انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری بیانیه ای صادر کردند و فرموند تاکنون هرچه تلاش کرده ایم در قالب گام اول بوده و باید گام های بیشتری برداریم؛ اما اینکه گام ها به کدام سمت است، باید به سمت تمدن اسلامی و بومی ایرانی برویم.

وی ادامه داد: ایجاد یک تمدن به صرف یک پوسته و ظاهر نیست بلکه مستلزم علومی است که تمدن را به وجود خواهند آورد و مواجهه انقلاب اسلامی با غرب و افراد خاص نیست و با اندیشه زندگی است.

رئیس پژوهشکده نظام‌های اسلامی با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری درباره گام دوم انقلاب گفت: راه‌های زیادی را باید بپیماییم و اکنون فقط گام اول برداشته شده است.

وی افزود: باید با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری پیش برویم و علوم انسانی که در کشورها تدوین شده‌اند تبدیل به سبک زندگی می‌شوند.

ایزدهی با بیان اینکه مواجهه انقلاب با فرهنگ غرب تمدنی است، تصریح کرد: اگر غرب در تمام جهان سلطه افکنده مدیون علوم انسانی خود است؛ اگر انقلاب اسلامی بخواهد خود را به عنوان الگویی معرفی کند باید بتواند نمونه واقعی از علوم انسانی خود را ارائه کند؛ رمز پویایی ما این موضوع است.

رئیس پژوهشکده نظام های اسلامی با اشاره به چگونگی عرضه علوم انسانی بومی، گفت: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه وارد فرآیندی شده است که بتواند به تولید علوم اسلامی و انسانی و تبدیل آنها به علوم تطبیق آنها با علوم جدید و ارائه آنان بپردازد.

وی خاطر نشان کرد: در سطوح مختلف و برای پاسخگویی به نیاز جوانان بخش های مختلفی در پژوهشکده ایجاد شوند و پژوهشکده به عنوان یک برند شناخته می‌شود؛ مجموعه دانشنامه های مختلف در پژوهشکده تدوین شدند و امروز به همگرایی واقعی برای ارائه محصولات رسیده ایم.

ایزدهی با بیان اینکه زمان واگرایی گذشته است، اذعان داشت: هدف و مقصد یکی است و اگر قرار باشد تمدنی ایجاد شود باید همه دست به دست هم دهیم تا محصولی علمی تدوین شوند.

رئیس پژوهشکده نظام‌های اسلامی در پایان با اشاره به کتاب منتشر شده در پژوهشکده‌ها، اظهار کرد: یک کتاب در پژوهشکده حکمت، ۲۱ کتاب در پژوهشکده هنر و ۷ کتاب در پژوهشکده جوانان وجود دارد.

کد خبر: 996594

وب گردی

وب گردی