اردوی راهیان نور، یکی از تاثیرگذارترین برنامه‌های فرهنگی و دانشجویی کشور است

معاون فرهنگی  سازمان بسیج دانشجویی کشور، گفت: اردوی راهیان نور در سال‌های اخیر، یکی از قدیمی‌ترین و تاثیرگذارترین برنامه های فرهنگی و دانشگاهی در کشور بوده است.

امیر وجدانی‌نیا معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: اردوی راهیان نور در سال های اخیر، یکی از قدیمی ترین و تاثیرگذارترین برنامه های فرهنگی و دانشگاهی در کشور بوده است.

وی ادامه داد: از اوایل دهه هفتاد فضای اردوهای راهیان نور در دانشگاه ها شکل گرفته و اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس با روند خوبی پیش رفته است.

وجدانی نیا تصریح کرد: در سال های اخیر نیز شاهد رشد کیفی مناطق عملیاتی بوده ایم به طوری که علاوه بر مناطق عملیاتی جنوب کشور، مناطق شمال غرب و غرب کشور و همچنین راهیان نور دریا که مربوط به استان بوشهر و هرمزگان است.

وی افزود: فعالیت های ستادی مربوط به اردوهای راهیان نور مناطق جنوب کشور در استان خوزستان از حدود 3 _4 ماه گذشته آغاز شده و برنامه‌ریزی های لازم و هماهنگی میان ستادها و جلساتی در این زمینه که در قرارگاه شهید علم الهدی که مختص به اردوی راهیان نور کشور است صورت گرفته و در صدد هستیم تا این اردوها به بهترین شکل ممکن انجام گیرد.

وجدانی نیا در ادامه گفت: شروع این اعزام‌ها از اوایل اسفند ماه شروع خواهد شد و در پایان اسفندماه نیز به پایان خواهد رسید.

وی بیان کرد: در واقع ‌هر کدام از دانشگاه های ما اعم از دولتی و آزاد اگر به شرکت در این اردوها علاقه داشته باشند ما آمادگی خود را برای همراهی این افراد اعلام می کنیم.

وجدانی‌نیا افزود: ما بنا داریم تا برنامه های فرهنگی و مفیدی مانند روایت گری راویان رزمنده و همچنین دانشجویانی که در این زمینه اطلاعات دارند داشته باشیم و همچنین اجرای نمایشنامه های مربوط به حوزه دفاع مقدس را در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی خاطرنشان کرد: ما برای اولین بار تلاش کردیم تا مسیر ویژه راهیان نور شمال استان خوزستان را فعال کنیم که شامل منطقه عملیاتی فتح المبین، یادمان شهید باقری و همچنین منطقه عملیاتی والفجر ۱ خواهد بود البته این مسیر در گذشته نیز بوده است؛ اما برنامه ریزی اسکان سرانه و ویژه دانشجویی برای اولین بار امسال اتفاق خواهد افتاد.

وی در پایان تاکید کرد: در مجموع می توان گفت که اردوهای راهیان نور خوشبختانه روند مثبت و موفقیت آمیزی را طی کرده و با کیفیت بالایی برگزار می شود. بسیاری از استادان و روسای دانشگاه ها نیز هر ساله در این اردوها شرکت می کنند؛ اما بخش‌های کیفی و مالی نگرانی و مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم با همراهی مسئولین مربوطه آن ها را رفع نماییم.

انتهای پیام/

کد خبر: 996621

وب گردی

وب گردی