چرا طول عمر باتری HUAWEI Mate 20 زیاد است؟

گوشی‌های هوشمند امروزی باید طوری طراحی شوند که نیازهای مختلفی را برآورده کنند. گذشت روزهایی که از گوشی‌ها فقط برای تلفن زدن، پیامک دادن یا گرفتن عکس استفاده می‌شد. امروزه به این وسیله نیاز داریم تا ایمیل بفرستیم، شبکه‌های اجتماعی را زیرورو کنیم، ویدئوها را دانلود یا استریم کنیم، بازی کنیم و در مورد همه چیزهایی که باید در طول روز انجام دهیم، کمک حالمان باشد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به‌علاوه، کاربر نمی‌خواهد در طول روز و برای انجام کارهایش مدام نگران شارژ گوشی باشد. دستگاه‌های سری HUAWEI Mate 20 با فناوری‌هایی که دقیقا برای این نوع استفاده طراحی شده‌اند، به بازار آمده‌اند.

انرژی کمتر، عملکرد بالاتر

Kirin 980 اولین تراشه SoC (System on a chip یا سیستم روی یک تراشه) است که به یک پردازنده Cortex-A76، پردازنده گرافیکی Mali-G76 و به Dual-NPU (واحد پردازش عصبی دوتایی) مجهز است. این بسته قدرتمند به سری HUAWEI Mate 20 کمک می‌کند تا عملکردی روان‌تر و سریع‌تر و عمر باتری بیشتری داشته باشد.

به نسبت پردازنده‌ای که در Kirin970 بود، پردازنده مبتنی بر Cortex-A76 از لحاظ عملکرد 75درصد و از لحاظ مصرف بهتر انرژی 58درصد بهتر شده است. همچنین براساس آزمایش‌های خود هوآوی، پردازنده گرافیکی Mali-G76 در مصرف انرژی بهتر از نسل قبلی خود عمل می‌کند؛ تا جایی‌که این رقم به 178درصد مصرف انرژی بهتر در نسل جدید ختم می‌شود.

نیاز وسیله را توجیه می‌کند

هوآوی این CPU را طراحی کرده تا اطمینان حاصل کند که می‌تواند نیاز به افزایش مصرف باتری را برای کاربردهای سنگین -مانند زمانی‌که یک کاربر در حال بازی است یا یک ویدئو 4K را استریم می‌کند- برطرف کند. معماری راندمان انرژی سه‌سطحی سی‌پی‌یوی Kirin، در کنار «مکانیسم زمان‌بندی فلکس» به آن اجازه می‌دهد با نحوه استفاده سنگین، متوسط و سبک کاربر وفق پیدا کند. این فرایند کمک می‌کند متوسط مصرف انرژی در هنگام استفاده از گوشی در زندگی واقعی پایین بیاید.

به عنوان مثال، سی‌پی‌یو تنها زمانی به سرعت کامل می‌رسد که کاربر در حال کار روی کارهای سنگینی که به پردازش فشرده نیاز دارد -مانند بازی- باشد. در حالت بی‌کار، هسته‌هایی که کارایی بالا و به همان نسبت مصرف انرژی بالایی دارند، قدرتشان کم می‌شود و کار را به هسته‌های کندتر که انرژی کمتری مصرف می‌کنند، می‌سپرند.

باتری‌هایی با حجم بالا

HUAWEI Mate 20 یک باتری 4000میلی‌آمپر ساعتی، HUAWEI Mate 20 Pro یک باتری 4200 میلی‌آمپر ساعتی و باتری HUAWEI Mate 20 X با 5000 میلی‌آمپر ساعتی دارند. خالی شدن این باتری‌های عظیم حتی در استفاده‌های زیاد در تمام طول روز، نزدیک به غیرممکن است.

گوشی‌های هوشمند امروزی باید بتوانند هم‌پای استفاده مکرر کاربران راه بیایند. Kirin 980 سری گوشی‌های HUAWEI Mate Series 20 طوری طراحی شده است که نه تنها این نیاز را برطرف می‌کند، بلکه چیزی که عرضه می‌کند بیش از نیاز کاربران خوره گوشی‌های هوشمند است. این طراحی عملکرد و اتصال بهینه را –در هر موقعیتی- پیشکش می‌کند؛ بنابراین کاربر می‌تواند به هر چیزی که نیاز دارد، دسترسی داشته باشد.

این یک چالش برای کاربران است که بتوانند به هر شیوه‌ای که مدنظرشان است باتری گوشیشان را خالی کنند. با این حال وقتی گوشی به شارژ احتیاج دارد، به سرعت شارژ می‌شود تا خللی در کار روزانه‌ کاربر پیش نیاید. برای همین است که دستگاه‌های سریHUAWEI Mate 20 همراهی تمام عیاری برای کاربر محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 996624

وب گردی

وب گردی