حضور هیاتی از دانشگاه سن پترزبورگ در دانشگاه شریف

هیاتی از دانشگاه سن پترزبورگ روسیه متشکل از رئیس، معاونان و مدیران میانی این دانشگاه ضمن حضور در دانشگاه شریف از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه شریف، هیاتی از دانشگاه سن پترزبورگ روسیه متشکل از پروفسور نیکولای گورباچف رئیس این دانشگاه، سرگی آندریوشن معاون امور بین‌الملل و ماریا گوساروا رئیس دفتر ریاست این دانشگاه به همراه آقایان ایلخوم میرزوف و الکساندر مازیرکا از سفارت روسیه در تهران از دانشگاه صنعتی شریف بازدید کرده و در جلسه‌ای با فتوحی رئیس دانشگاه و برخی از اساتید به بحث و تبادل نظر پرداختند.

هیات روسی پس از بازدید از پژوهشکده علوم و فناوری نانو در جلسه‌ای که در دفتر رئیس دانشگاه برگزار شد با فعالیت‌های دانشگاه صنعتی شریف‌ آشنا شدند. همچنین نایبی رابط امور بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های روسی تاریخچه‌ای از دو دانشگاه ارائه کرده و در خصوص امکان ارتقای همکاری‌های مشترک علمی دوجانبه پیشنهاداتی را مطرح کرد.

تخصیص بودجه برای فرصت‌های مطالعاتی‌، پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و مبادله دانشجو از جمله مواردی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه این دیدار پروفسور گورباچوف از وجود منابع مالی برای حمایت از پروپوزال‌ها و تحقیقات مشترک خبر داد و گفت: پارک علمی در دانشگاه سن پترزبورگ با امکاناتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار آمادگی ارائه چنین خدماتی را به محققان برای اجرای پروژه‌های دوجانبه دارد.

شایان ذکر است؛ در حال حاضر یک دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف در حال تحصیل در مقطع دکترای رشته شیمی در دانشگاه سن پترزبورگ بوده و دانشجوی دیگری از دانشکده مهندسی هوافضا برای فرصت مطالعاتی عازم این دانشگاه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 996635

وب گردی

وب گردی