با سیستم اندروید Auto خودروها چگونه کار کنیم؟

در این مقاله به نقد سیستم Android Auto گوگل می پردازیم و میزان تاثیر آن بر سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو ها را بررسی می کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سیستم Android Auto، بخشی از تکنولوژی بکار رفته در خودرو محسوب می شود که یک ارتباط سمعی و بصری را میان خودرو و اسمارت فون شما برقرار می کند، همچنین به عنوان یک رغیب برای سیستم Apple CarPlay در نظر گرفته می شود. با اتصال تلفن همراه خود به خودرو، می توانید نسخه ی ساده شده از اسمارت فون خود را در نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی خودروی خود مشاهده نمایید. در این سیستم، امکانات و رابط کاربری تلفن همراه ساده سازی شده اند. این ساده سازی به منظور ایمنی بیشتر در هنگام کار کردن با آن و رانندگی کردن بصورت همزمان است. اما با این وجود هنوز هم دسترسی سریع به برنامه های نقشه، موسیقی و تماس ها در این سیستم وجود دارد.

سیستم Android Auto در تمامی خودرو های جدید در دسترس نیست (همین قضیه در رابطه با سیستم Apple CarPlay نیز صدق می کند)، اما تقریبا مانند نرم افزار موجود در تلفن های اندروید، تکنولوژی های بکار رفته در خودرو ها نیز بصورت منظم بروز رسانی می شوند. البته این بروز رسانی های پی در پی نیز بخشی از مزیت های استفاده از نرم افزاری مانند Android Auto محسوب می شود. از آنجایی که فعالیت خط تولید شرکت های خودروسازی بسیار کند تر از بازار محصولات الکترونیکی پیش می رود، احتمالا رانندگان استفاده از اپلیکیشن های موسیقی و نقشه ی موبایل خود را به سیستم اطلاعات و سرگرمی قدیمی خودرو ترجیح می دهند.

برای استفاده از سیستم Android Auto، شما به تلفن همراهی که به اندروید لالی پاپ یا بالاتر مجهز شده باشد نیاز دارید.

آیا تفاوتی میان استفاده از خود گوشی موبایل و استفاده از Android Auto وجود دارد؟

بزرگترین تفاوت این است که این سیستم به منظور استفاده در هنگام رانندگی طراحی شده است، بنابراین کارکردن با آن بسیار آسان تر از زمانی است که با تلفن همراه خود که ممکن است در داشبورد قرار داشته باشد کار می کنید. همچنین برای آسان تر شدن تجربه ی کاربری، سیستم صوتی گوگل برای بیشتر امکانات Android Auto فعال شده است و راننده بوسیله ی فرمان صوتی می تواند همزمان با رانندگی با این سیستم کار کند.

هزینه ی سیستم Android Auto

برای اتصال پایه، تقریبا هزینه ای در نظر گرفته نمی شود. همچنین این اپلیکیشن را می توانید به راحتی و بصورت رایگان از گوگل پلی دانلود نمایید. اما این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که Android Auto یک سرویس سنگین از نظر مصرف دیتا به حساب می آید، و تقریبا تمام کارهایی که توسط آن صورت می پذیرد از طریق اتصال به اینترنت است، بنابراین ممکن است که بر روی مصرف اینترنت و قبض موبایل شما تاثیر گذار باشد.

همچنین در حالی که برخی از اپلیکیشن ها بصورت رایگان سیستم Android Auto را پشتیبانی می کنند، ممکن است در برخی از سرویس ها مانند پخش موزیک برای دسترسی به تمامی امکانات نیاز به خریداری اشتراک داشته باشید.

کدام یک از شرکت ها Android Auto را پشتیبانی می کنند

سیستم Android Auto به صورت آپشنال و در تعداد انگشت شماری از مدل های این شرکت ها عرضه می شود

تابحال شرکت هایی نظیر : آلفارومئو، آئودی، بنتلی، سیتروئن، DS، فیات، فورد، هوندا، هیوندای، اینفینیتی، جگوار، جیپ، کیا، لند روور، مازراتی، مزدا، مرسدس بنز، میتسوبیشی، نیسان، پژو، رنو، سانگ یانگ، سوبارو، سوزوکی، فولکس واگن، ولوو و برند های دیگر به این سیستم مجهز شده اند. شاید این لیست کمی بلند بالا و طولانی به نظر رسد، اما این نکته را به یاد داشته باشید که سیستم Android Auto به صورت آپشنال و در تعداد انگشت شماری از مدل های این شرکت ها عرضه می شود، و باید بخش امکانات استاندارد و جانبی بروشور را به دقت مطالعه کنید تا بتوانید در هنگام خرید آن را انتخاب نمایید.

Android Auto بصورت پیش فرض برای سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو ها در نظر گرفته شده است، اما سیستم های موجود در بازار مانند Pioneer و Kenwood نیز از آن پشتیبانی می کنند.

چگونگی اتصال به Android Auto

اتصال تلفن همراه به Android Auto پروسه ای شبیه به اتصال از طریق بلوتوث دارد. اولین مرحله این است که خودرو متوقف باشد و در منطقه ی آنتن دهی تلفن همراه قرار داشته باشد. Android Auto از راه اندازی این سیستم اگر در حال حرکت باشید جلوگیری می کند، همچنین برای تکمیل مراحل و راه اندازی آن باید به گوگل متصل باشید.

پس از انجام این مراحل و ارتباط گوشی، این سیستم می تواند بصورت خودکار هر بار که وارد خودرو می شوید اتصال را برقرار نماید.

به غیر از مراحل بالا، راه اندازی این سیستم بسیار آسان است. اپلیکیشن Android Auto را بر روی اسمارت فون خود باز کنید (به آسانی می توانید این اپلیکیشن را از اپ استور گوگل پلی دانلود کنید)، سپس زمانی که اپلیکیشن در حال اجرا است، تلفن همراه خود را توسط USB به خودرو متصل نمایید. پس از تایید تلفن خود در نمایشگر، Android Auto راه اندازی خواهد شد.

اگر این مراحل کمی پیچده به نظر می رسند، لازم نیست نگران باشید، زیرا پس از طی کردن آنها این سیستم می تواند بصورت خودکار هر بار اتصال را برقرار نماید.

اگر Android Auto بر روی تلفن همراه شما در حال اجرا است، اما یک صفحه ی خالی در نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی مشاهده می کنید، ممکن است تلفن شما به ارتقای نرم افزاری نیاز داشته باشد و یا حتی Android Auto با خودروی شما اصلا سازگاری نداشته باشد، Android Auto برای کار با اسمارت فون های اندروید حداقل به ورژن ۵٫۰ (اندروید لالی پاپ) نیاز دارد.

بهترین اپلیکیشن های موجود برای Android Auto

یک بازه ی در حال گسترش همیشگی برای اپلیکیشن های Android Auto وجود دارد. و بیشتر این اپلیکیشن ها به خوبی با این سیستم سازگاری دارند.

در این بین بهترین اپلیکیشن موجود نقشه ی گوگل است، که اطلاعات تمامی مسیر های موجود را همراه با جزئیات آنها و دقیق ترین زمان های ترافیک موجود اعلام می کند. نمایشگر بسیار دقیق و سریع عمل می کند، همچنین شما می توانید با فشردن دکمه ی فرمان صوتی مسیری که قصد سفر به آن را دارید اعلام کنید و سیستم شما را تا مقصد راهنمایی می کند. البته در برخی موارد آلودگی های صوتی ممکن است در کار فرمان صوتی اختلال ایجاد کند، اما اگر این قضیه را کنار بگذارید این سیستم عملکردی دقیق و مناسب دارد.

همچنین به دلیل اینکه این سیستم از اطلاعات گوگل برای مسیر یابی استفاده می کند به راحتی تمامی مسیر های مشخص شده را تشخیص می دهد. و از آنجایی که گوگل به تاریخچه ی سرچ شما نیز دسترسی دارد ممکن است مقصدی که در منزل خود و با لپ تاپ سرچ کرده اید را بدون اینکه شما از Android Auto درخواست کنید به شما پیشنهاد دهد!

اطلاعات ارائه شده در رابطه با ترافیک مسیر ها بر اساس تجربه ی دیگر کاربران است بنابراین از اطلاعات ارائه شده توسط خودروسازان که از رادیو و دوربین های مسیر برای تشخیص ترافیک موجود کمک می گیرند، دقیق تر است. در این سیستم زمانبندی یک سفر دو ساعته تنها با چند دقیقه خطا پیش بینی می شود، این در حالی است که دیگر برنامه ها زمانبندی این مسیر را در حدود ۴۵ دقیقه اعلام می کنند!

از بزرگترین سرویس های ارائه شده توسط Android Auto، پخش موسیقی و استفاده از اپلیکیشن های مسیر یاب مانند ویز Waze است

یکی دیگر از بزرگترین سرویس های ارائه شده توسط Android Auto، پخش موسیقی است و در این زمینه سه اپلیکیشن Google play music،Amazon music و Spotify در نظر گرفته شده اند. بر اساس تست های صورت گرفته بر روی اپلیکیشن Spotify، عملکرد آن را می توان سریع و دقیق اعلام کرد، همچنین کاور و اطلاعات دقیق تمامی آهنگ ها به درستی بر روی نمایشگر خودرو نشان داده می شوند. فرمان صوتی گوگل نیز برای پخش موسیقی در دسترس شما است.

یک نکته ی منفی در رابطه با این سیستم آن است که به دلیل مسائل ایمنی تعداد سرچ های صورت گرفته توسط راننده محدود شده است. به طور مثال اگر شما ۱۰۰ آلبوم در کتابخانه Spotify خود ذخیره کرده باشید تنها می توانید بین ۸ تا ۱۰ ترک از آنها جستجو کنید در غیر این صورت پیامی در نمایشگر ظاهر خواهد شد و از شما درخواست می کند برای جستجوی بیشتر خودرو را متوقف کنید. این در حالی است که سیستم Apple CarPlay که بسیاری از امکانات و قابلیت های این سیستم را دارد به این اندازه محدود نیست.

اپلیکیشن های دیگر این سیستم نیز بصورت مداوم آپدیت می شوند، در حال حاضر واتس اپ و اسکایپ کاملا با این سیستم سازگارند و به شما امکان بر قراری تماس از طریق اینترنت را می دهند. همچنین تعداد زیادی از اپلیکیشن های Ebook و پادکست برای android Auto در نظر گرفته شده اند.

به طور عجیبی، دسترسی به تلفن یکی از ضعیف ترین سرویس های موجود بر روی Android Auto است. به طور خلاصه می توان گفت که این سرویس تنها از صوت تشکیل شده است. از قابلیت های این سیستم می توان به بازخوانی اس ام اس ها و پیام های اپلیکیشن Hangouts برای راننده و پاسخ به آنها از طریق فرمان صوتی نام برد. که البته این وظایف توسط برنامه ی تماس در نظر گرفته شده برای سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو نیز می تواند انجام شود. همچنین برای گوش دادن به رادیو و موسیقی بدون استفاده از Android Auto، باید از این سیستم خارج شده و از سیستم صوتی خودرو استفاده نمایید.


منبع: کاریرا

انتهای پیام/

کد خبر: 996640

وب گردی

وب گردی