سوبارو اولین خودروی هیبریدی بازار اروپا را معرفی می کند

سوبارو در نمایشگاه بین‌المللی خودروی ژنو از اولین محصول هیبریدی خود برای بازارهای اروپایی به صورت رسمی رونمایی خواهد کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در گذشته شرکت سوبارو خودروهای هیبریدی خود را تنها در بازار ایالات متحده و ژاپن برای فروش عرضه می‌کرد و حال قصد دارد محصول مشابهی را بازارهای اروپایی نیز در نظر بگیرد. سوبارو در نمایشگاه بین‌المللی خودروی ژنو از موتورهای باکسر جدید خود رونمایی می‌کند. این کمپانی ژاپنی در کنفرانس خود در این نمایشگاه، دو مدل جدید مجهز به موتورهای e-Boxer را در معرض دید عموم قرار می‌دهد. در حال حاضر سوبارو به این موضوع اشاره نکرده که محصولات جدید به صورت پلاگینی هیبریدی و یا تمام هیبریدی معرفی می‌شوند؛ با این حال می‌دانیم که این محصول اولین خودروی برقی سوبارو برای بازارهای اروپایی محسوب می‌شود.

این احتمال وجود دارد که با WRX STI جدید ملاقات کنیم. این خودروی سدان که بر اساس محصولات مسابقه‌ای توسعه یافته، در چند سال آینده با یک خودروی جدید جایگزین می‌شود. شایعات به این موضوع اشاره کرده‌اند که نسل آینده WRX STI به صورت هیبریدی روانه بازار می‌شود چرا که مدیر فروش و بازاریابی این کمپانی ژاپنی، آقای David Dello در مصاحبه‌ای در سال 2017 به این موضوع اشاره کرده بود که موتور 2.5 لیتری باکسر این شرکت در آینده وجود نخواهد داشت.

سال گذشته میلادی شاهد رونمایی از خودروی مفهومی Viziv Performance STI بودیم، انتظار می‌رود نسل آینده سوبارو WRX STI بر اساس این خودرو طراحی و روانه بازار شود. در گذشته شاهد رونمایی از خودروی سوبارو XV هیبریدی برای بازار ژاپن و ایالات متحده آمریکا بودیم. این خودرو که در سال 2013 در معرض دید عموم قرار گرفت، دارای یک موتور 2.0 لیتری Boxer با امکان تولید 148 اسب بخار قدرت بود که البته از یک موتور برقی 14 اسب بخاری نیز بهره می‌برد. سال گذشته این برند از خودروی کراس‌ترک هیبریدی رونمایی کرد. این خودروی پلاگین هیبریدی هم‌اکنون تنها در بازار ایالات متحده آمریکا برای فروش عرضه شده است.

موتورهای تخت در مقایسه با نمونه‌های دیگر دارای چندین مزیت است که برای مثال می‌توان به مرکز ثقل پایین‌تر خودرو و بهبود فرمان‌پذیری اشاره کرد. موتورهای باکسر (بوکسوری) باعث کاهش لرزش می‌شوند که این موضوع کاهش صداهای مزاحم تولیدی موتور را نیز در پی دارد. سوبارو علاوه بر خودروهای هیبریدی جدید، نسخه بهبود یافته استیشن واگن لورگ (Levorg) را نیز در معرض دید عموم قرار می‌دهد. این خودرو در بخش طراحی تغییراتی را تجربه می‌کند و همچنین به یک موتور 2.0 لیتری تخت جدید مجهز می‌شود.

منبع: جی اس ام

انتهای پیام/

کد خبر: 996641

وب گردی

وب گردی