صداهای فک شما عمدتاً نشانه تومور نیست/۴علت عمده ایجاد صدا در فک

متخصص جراحی دهان، فک و صورت با اشاره به اینکه صداهای فکی عمدتاً نشانه تومور نیست گفت: عمده علت این صداهای مفصلی، وراثت، تصادفات، اختلالات عضلانی ، ضربه و اکلوژن بیمار است که  این مشکل می‌تواند مقدمه اختلالاتی همچون سائیدگی مفصل و دررفتگی آن باشد؛ و درمان به موقع و تشخیص آن بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمدعلی آسایش متخصص جراحی دهان فک و صورت در آستانه برگزاری هفدهمین کنگره جراحان دهان فک و صورت در ارتباط با برگزاری سمپوزیوم محققین جوان گفت: نهمین کنگره ایمپلنت خلیج فارس و هفتمین سمپوزیوم محققین جوان همزمان با هفدهمین کنگره جراحان دهان فک و صورت برگزار می‌شود و تمام دانشجویان و رزیدنت های تخصصی دندانپزشکی و پزشکی می‌توانند در این برنامه شرکت کنند.

وی افزود: بیش از ۴۰۰ عنوان مقاله و پوستر به دبیرخانه کنگره ارسال شده است که رقم بسیار قابل توجه و بی سابقه بوده است که نشان از جایگاه بسیار خوب کنگره بین المللی جراحان دهان فک و صورت دارد.

دبیر علمی هفتمین سمپوزیوم محققان جوان ادامه داد: همه مقالات در جلسه داوری توسط اساتید برجسته و صاحب‌نظر مورد بررسی قرار گرفته و 50 مورد از آنها به صورت سخنرانی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در هتل المپیک ارائه خواهد شد. همچنین حدود 150 پوستر به صورت الکترونیک در دو روز با زمانی معادل 24 ساعت ارائه اختصاص به ارائه پوستر خواهد شد.

این عضو هیات علمی دانشگاه گیلان در ارتباط با بیشترین علت مراجعه به این جراحان گفت: به دلیل گستردگی رشته و همپوشانی آن با رشته های تخصصی گوش و حلق و بینی و پلاستیک میزان مراجعات بسیار بالا و به دلایل مختلف است ولی برخی از مراجعات مثل اختلالات مفصلی به صورت اختصاصی توسط جراحان دهان فک و صورت مورد بررسی و درمان قرار می گیرد.

دکتر آسایش با اشاره به اینکه درگیری مفصلی یکی از مواردی به شمار می رود که توسط متخصصان جراحی دهان، فک و صورت مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: این مسئله درمان های متفاوت دارویی و جراحی را اعم از ساده و پیشرفته در برمی‌گیرد و درگیری مفصلی می تواند سبب ایجاد صدا و درد فک در هنگام غذا خوردن یا صحبت کردن شود. تصوراتی همچون صحبت کردن بیش از اندازه و یا خوردن غذاهای سفت به عنوان علل صداهای فکی باورهای غلط رایج در سطح جامعه است.

جراح دهان فک و صورت گفت: نقص مادرزادی در استخوان ها و عضلات ناحیه فک، ضربات دوران کودکی ، شکستگی‌ها، سن و همچنین تصادفات از علل ایجاد درد مفصل به شمار می رود که در صورت بی‌توجهی می‌تواند به سبب دررفتگی فک و دیگر مشکلات مفصل گیجگاهی شود.

وی گفت: صداهای ناحیه فک معانی و تفاسیر مختلفی دارد و از طیف ساده تا گسترده را شامل می‌شود که درمان‌های مختلفی را به همراه دارد ولی آنچه حائز اهمیت بوده این است که افراد در صورت مواجهه با این صداها در ناحیه فک آن را جدی گرفته و حتما به جراح دهان، فک وصورت مراجعه کنند زیرا تشخیص و درمان به موقع بسیار حائز اهمیت است و از مشکلات آتی جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 996772

وب گردی

وب گردی