بزرگ‌ترین مرکز تولید انرژی خورشیدی اروپا

بزرگ‌ترین مرکز تولید الکتریسیته در اروپا  از انرژی خورشید در مجارستان درحال ساخت است.

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، کار ساخت این مرکز در ماه آگوست با همکاری دو شرکت «E.ON » و « Audi» در شهر «گیور» مجارستان آغاز خواهد شد. بزرگی این مرکز به اندازه 22 زمین فوتبال است و انرژی الکتریکی تولید شده در این مرکز معادل استفاده 5000 خانه در سال خواهد بود.

کارخانه « آئودی » در «گیور» مجارستان، در حال حاضر 70 درصد از انرژی مورد نیاز خود را از منابع گرمایشی زمین به دست می آورد. آئودی برای رسیدن به هدف خود مبنی بر دستیابی به تولید کربن صفر در کارخانه تولیدی خود یک گام مهم دیگر برداشته است و تصمیم گرفته تا یک سیستم انرژی خورشیدی را روی سقف دو ساختمان تدارکاتی در مرکز تولیدی خود بسازد.

این نیروگاه خورشیدی که در ماه آگوست و با همکاری شرکت «E.ON » غول دنیای تولید انرژی خورشیدی، آغاز خواهد شد، مجموعا شامل 32 هزار پنل خورشیدی خواهد بود. این کارخانه که در مساحتی حدود 22 میدان فوتبال (160 هزار متر مربع) ساخته خواهد شد، بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی نصب شده روی یک سقف در اروپا خواهد بود. هنگامی که این نیروگاه در سال 2020 تکمیل و راه اندازی شود انرژیی معادل مصرف 5000 خانه در یک سال را تولید خواهد کرد. هدف نهایی آئودی به صفر رساندن تولید کربن در تمامی کارخانه ها و مراکز تولیدی خود تا سال 2030 است.

انتهای پیام/

کد خبر: 996779

وب گردی

وب گردی