خاطرات شفاهی نخبگان جمع‌آوری شود

مدیرکل دفتر الگوسازی و تکریم بنیاد ملی نخبگان کشور با بیان این‌که اثرگذاری نخبه واقعی در لحظات حساس است، گفت: خاطرات شفاهی نخبگان جمع‌آوری شوند تا الگوسازی در این زمینه صورت گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محسن شاه‌رضایی امروز (دوشنبه ۲۹ بهمن‌ماه) در مراسم نکوداشت دکتر تقی رازی و دکتر سید کاظم علوی‌فاضل، نخبگان خوزستانی که در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار داشت: در بنیاد نخبگان دو واژه استعداد برتر و نخبه وجود دارد که تفاوت ظریفی بین این دو است. فرد جوانی را که استعدادی برای رشد دارد، استعداد برتر می‌گوئیم، اما فردی که استعداد خود را به اوج رسانده و آن را توانمند کرده و در جامعه اثرگذار شده است، نخبه می‌نامیم.

وی درباره لزوم برگزاری چنین مراسم‌هایی و لزوم حضور دانشجویان در این گونه مراسم‌ها، گفت: استعدادهای برتر ما همین جوانان حاضر در جمع هستند. دیدن موفقیت نخبگان واقعی شاید خیلی بهتر از بسیاری کلاس‌هایی باشد که می‌گذرانیم. امیدوارم که این خط و راه ادامه پیدا کند. سال گذشته با همت مسئولان مربوطه مراسم تقدیر از دکتر دوایی برگزار شد و در آن مراسم نیز افرادی معرفی شدند که تأثیرگذاری زیادی در جامعه داشتند.

مدیرکل دفتر الگوسازی و تکریم بنیاد ملی نخبگان کشور تصریح کرد: نخبه کسی است که اثرگذاری خود را در لحظه‌ای که باید، نشان دهد. در مواقع معمولی خیلی از ما درس می‌خوانیم، کتاب می‌نویسیم و دانشمند می‌شویم که این مساله فی ذاته خوب است، اما این کافی نیست. اثرگذاری نخبه واقعی در لحظات حساس است. این مسائل است که الگوساز است و باید برای مردم و استعدادهای برتر شکافته شود.

شاه‌رضایی گفت: ما در مراسم تکریم چند هدف را دنبال می‌کنیم؛ هدف اول قدرشناسی است. ما باید قدرشناس افرادی باشیم که جوانی خود را برای کشور، مردم و دوران حساس گذرانده‌اند. در کنار این کار باید از این افراد الگوسازی انجام دهیم که این کار ابزار خود را دارد، یکی از این راه‌ها نوشتن کتاب از زندگینامه این بزرگان است. خواهش می‌کنم که حتماً خاطرات شفاهی این افراد جمع‌آوری شود تا الگوسازی در این زمینه صورت گیرد.

مدیرکل دفتر الگوسازی و تکریم بنیاد ملی نخبگان افزود: نمی‌توانیم خوزستان را بدون دوران دفاع مقدس ببینیم. در جنگ تنها پزشکان نبودند بلکه مهندسان، اساتید علوم انسانی و… حضور داشتند. دوران جنگ برای نخبگان موجب شد تا نخبگان ما بتوانند خلاقیت خود را به اشتراک بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 996787

وب گردی

وب گردی