دوره مهارت‌افزایی زبان و ادبیات فارسی برای استادان و دانشجویان دانشگاه‌های ترکیه برگزار شد

دوره مهارت‌افزایی زبان و ادبیات فارسی برای استادان و دانشجویان منتخب دانشگاه‌های ترکیه به مدت ۵ روز به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه تبریز، رئیس دانشگاه تبریز در نشستی با استادان و دانشجویان دانشگاه‌های ترکیه شرکت‌کننده در این دوره، ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این دوره آموزشی خواهان افزایش همکاری‌های علمی و فرهنگی استادان و دانشجویان دو طرف جهت شناخت هرچه بیشتر فعالیت‌های دانشگاهی شد.

دکتر میررضا مجیدی تصریح کرد: دیدگاه و نظرات این اساتید و دانشجویانی که به شهر تبریز آمده‌اند، شناخت آنها از ایران و فرهنگ ایرانی بعد از اقامت‌شان با آنچه قبلاً از رسانه ها شنیده و دیده بودند، بسیار تغییر کرده و از این رو ایران و علی‌الخصوص شهر تبریز را بسیار متمدن با مردمانی خونگرم و بافرهنگ یافته‌اند‌.

وی با تأکید بر افزایش همکاری‌های علمی و فرهنگی با کشور دوست و برادر ترکیه یادآور شد: با گذشت چهل سال از انقلاب شکوهمند اسلامی، کشور ایران در حال حاضر به عنوان کشوری قدرتمند و در عین حال برادر برای کشورهای منطقه و به ویژه همسایه خود ترکیه است.

دکتر سعید شجاعی مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز نیز درخصوص برگزاری این دوره برای اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های ترکیه اظهار داشت: دوره مهارت‌افزایی زبان و ادبیات فارسی با حضور ۲۴ نفر از استادان و دانشجویان منتخب دانشگاه‌های آتاتورک، ارزروم و دانشگاه قاضی آنکارا برگزار شد.

وی، مهارت‌افزایی زبان فارسی، آشنایی با تاریخ زبان فارسی، نگارش و دستور، آشنایی با شخصیت‌ها و آثار اسلامی، ادبیات معاصر و زبان معاصر را از جمله اهداف این دوره دانست و افزود: در گذشته نیز چندین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی با حضور دانشجویان و اساتید از جمله دانشگاه‌های ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شده بود.

حضور در موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی قفقاز، آناتولی و آسیای میانه، دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز و نشست هم‌اندیشی با اساتید این دانشکده و بازدید از موزه‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه از دیگر برنامه‌های این دوره آموزشی برای اساتید و دانشجویان ترکیه‌ای بود.

گفتنی است دوره مهارت افزایی زبان و ادبیات فارسی برای استادان و دانشجویان دانشگاه‌های ترکیه با همکاری کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در ارزروم و گروه ادبیات فارسی دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی و نیز معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 996793

وب گردی

وب گردی