برگزاری طرح ضیافت اندیشه در واحد پردیس

طرح ضیافت اندیشه ویژه استادان و اعضای هیأت علمی، با موضوع « اندیشه سیاسی و مبانی انقلاب اسلامی» در واحد پردیس برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد پردیس، طرح ضیافت اندیشه استادان و اعضای هیأت علمی به همت گروه معارف اسلامی، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در شرق استان تهران و معاونت پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدابراهیم سراج مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در شرق استان تهران در افتتاحیه این طرح علمی، ضمن گرامیداشت دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به علت اصلی دشمنی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی، گفت: تفکر ناموفق لیبرالیسم غربی، نگران جهانی شدن الگوی جدیدی به نام حکومت اسلامی است. از این رو تمام تلاش خود را برای شکست این انقلاب بکار برده اند اما تاکنون موفق نبوده اند و به لطف خدا و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب و حضور مردم شریف و فهیم در صحنه ها و عرصه های دفاع از کشور و ارزش‌ها، هرگز قادر به شکست انقلاب نخواهند بود.

استاد دکتر نورالله قیصری استادیار مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع، عضو گروه پژوهشی فرهنگی و اجتماعی پژوهشکده تحقیقات استراتژیک دانشکده حقوق و علوم سیاسی تهران، به عنوان مدرس در این ضیافت حضور داشت.

ازجمله موارد مورد بحث در این کارگاه دوروزه می توان به مواردی چون از انقلاب اسلامی بعنوان یک هویت نام برد و درادامه به تبیین و توصیف اندیشه و ماهیت و مختصات اندیشه های سیاسی و اندیشه های سیاسی در اسلام، مبانی اندیشگی انقلاب اسلامی، مبانی و ابعاد و مولفه های اندیشه های سیاسی حضرت امام خمینی (ره) و دیدگاه های مقام معظم رهبری در موضوع مردمسالاری دینی، وظایف و کارکردهای حکومت اسلامی، مصلحت در نظام اسلامی، جایگاه انتصابات و آرای مردم در نظام اسلامی و دستاوردهای نظری نظام اسلامی در رویکردی مقایسه ای با نظام های سیاسی و ایدئولوژی های رقیب انقلاب و نظام اسلامی و منابع راهبردی نظام اسلامی و... اشاره کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 996833

وب گردی

وب گردی