دکتر طهرانچی: ضرورت پیوند بین چله‌های انقلاب اسلامی، کتابت ، علم و پژوهش است

آیین رونمایی و بازنمایی از چهل اثر فاخر در حوزه مطالعات انقلاب اسلامی با عنوان «چلچراغ» در مجتمع دانشگاهی ولیعصر(عج) واحد تهران جنوب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در آیین رونمایی و بازنمایی از 40 اثر در حوزه مطالعات انقلاب اسلامی (چلچراغ) و اولین جشنواره کتاب سال انقلاب اسلامی که صبح امروز با حضور دکتر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنا در مجتمع ولیعصر(عج) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب برگزار شد، با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این انقلاب توسط معماری بزرگ در عرصه تاریخ جهان، حضرت امام خمینی(ره) بنیان گذاشته شد که بنیان پایداری بود و به حق مقام معظم رهبری این بنیان را در دنیا درخشان و درخشان‌تر کردند.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه مراسم امروز که رونمایی و بازنمایی از 40 کتاب در چله انقلاب اسلامی است، گفت: در نظر دارم تا با استفاده از بیانیه و پیام گام دوم مقام معظم رهبری اشاره کنم که چرا باید چلچراغ‌های این‌چنینی بیشتر روشن شود؟

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در پیام گام دوم انقلاب اسلامی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه یک نظریه تحت عنوان نظریه نظام انقلابی مطرح کرده و می‌فرمایند «انقلاب اسلامی پس از نظام‌سازی به رکود و خموشی دچار نشده و نمی‌شود و میان جوشش انقلابی و نظم سیاسی و اجتماعی تضاد و ناسازگاری نمی‌بیند. بلکه از نظریه نظام انقلابی تا ابد دفاع می‌کند.»

وی خاطرنشان کرد: نکته‌ای که در بیانیه مقام معظم رهبری و نظریه نظام انقلابی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد، این است که چرا خطاب این بیانیه به جوانان است و چرا به عنوان گام دوم مطرح می‌شود؟

دکتر طهرانچی افزود: سابقه و چرایی این موضوع به بحثی تحت عنوان تقویم رشد نظام انقلابی بر می‌گردد. در این تقویم آن طور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند این‌گونه نیست که انقلابی نظام‌ساز شده و نظامی دولت ساز ایجاد کند و انقلاب پس از گذشت چهل سال به بلوغ برسد و پس از آن وارد عرصه پیری و فرسودگی شده و از شعارهای خود جدا شود. در پیام مقام معظم رهبری چله‌های پیاپی در نظریه نظام انقلابی مطرح شده است.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در نظریه نظام انقلابی بحث چله‌های پیاپی انقلاب مطرح می‌شود. از حضرت امام خمینی(ره) در سال 43 پرسیدند که طرفداران شما کجا هستند؟ و ایشان فرمودند «طرفداران ما امروز در گهواره هستند.» همین طرفداران در سال 1357 چله اول انقلاب را شروع کردند که چهل سال بعد این حرکت به بلوغ رسید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در گام دوم، جوانان این مرز و بوم برای یک چله دیگر آماده هستند، گفت: نظریه نظام انقلابی می‌گوید که انقلاب و نظام پیر نمی‌شود و از شعارهای خود فاصله نمی‌گیرد، بلکه شروع شده، به بلوغ می‌رسد و دوباره شروع دیگری را آغاز می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه بین چله‌های پیاپی انقلاب یک اتصال وجود داشته باشد، این امر جز با کتابت، نوشتن، علم و پژوهش میسر نخواهد شد که در بیانیه مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره شده است.

دکتر طهرانچی با تأکید بر اینکه در افتخار چهل سال اول انقلاب و در اولین توسعه چهل سال دوم، نقش علم و پژوهش بسیار روشن است، افزود: ما باید با این چلچراغ‌ها ارتباط بین نسلی چله اول و چله دوم انقلاب اسلامی را روشن نگه داریم.

وی ادامه داد: از این رو نوشتن زوایای مختلف انقلاب اسلامی دارای اهمیت است. این زوایا نشان از قوت‌ها و کاستی‌هایی دارد که به چله اول انقلاب اسلامی تحمیل شده است. جایی که فرسودگی مدیران می‌خواست شعارهای انقلاب را تحت تأثیر قرار دهد. این مسائل باید با نگاه‌های تیزبین اندیشمندان بررسی شود و به نسل جوانی که می‌خواهد چله دوم انقلاب را شروع کند کمک شود، این بار در نقطه رفیع‌تری بایستد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز امیدواری کرد که چله سوم انقلاب اسلامی با قدرت شروع شده و این چله‌های پیاپی ادامه پیدا کند تا این پرچم به مولا و مقتدای ما حضرت ابا صالح المهدی (عج) سپرده شود.

وی در پایان تأکید کرد: ما نیاز داریم چلچراغ‌هایی را در بین چله‌های انقلاب اسلامی روشن نگه‌ داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 996853

وب گردی

وب گردی