تولید برنامه تلویزیونی 10 گفتار، به ابتکار دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینای همدان، گفت: برنامه تلویزیونی 10 گفتار یک اتفاق جدید است؛ چون تمام افرادی که در قاب تصویر و تلویزیون دیده می شوند، دانشجو هستند.

مرتضی جهانی مقدم، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینای همدان، در خصوص برنامه تلویزیونی 10 گفتار که به همت و ابتکار جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا طراحی و اجرا شده است، در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: برنامه تلویزیونی 10 گفتار اتفاق جدیدی‌ست؛ چون تمام افرادی که در قاب تصویر و تلویزیون دیده می شوند، دانشجو هستند. از مجری گرفته تا کارشناس برنامه و حتی آیتم‌های برنامه هم دانشجویی است. تمام محتوای برنامه هم دانشجویی تهیه شده و کار دانشجویی است.

وی افزود: 10 گفتار به بررسی مهمترین موضوعات جمهوری اسلامی از منظر دانشجویان می پردازد؛ به شکلی که مباحثی مثل شفافیت، خانواده، جنبش دانشجویی و غیره در دستور کار این برنامه قرار گرفته است. در برنامه یک کارشناس دانشجو حضور پیدا می کند که ما سعی کرده ایم، این کارشناسان را از دانشگاه های مختلف سطح استان همدان و تهران دعوت کنیم؛ به شکلی که از دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه های دولتی و دانشگاه های شهرستان های همدان، کارشناس خانم و آقا داشته ایم.

جهانی مقدم ادامه داد: این امر یک اتفاق تازه در شبکه استانی همدان هم بوده است؛ یعنی تا به امروز برنامه ای مشابه 10 گفتار در شبکه استانی همدان پخش نشده است. پخش این برنامه به صورت روزانه از ایام دهه فجر شروع شده است و بعد از اتمام دوره اول، مجددا برنامه بازپخش خواهد داشت.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا گفت: ما قبلا هم تجربه برنامه سازی و انتشار از طریق فضای مجازی و همکاری های تلویزیونی دیگری هم داشته ایم. تجمیع این تجربیات در ایام دهه فجر منجر شد که به دانشجویان به عنوان صاحبان اصلی آینده ایران میدان داده شود؛ هرچند که در برخی مواقع با سانسور و خیلی از محدودیت ها مواجه شدیم.

وی ادامه داد: حمایت های خوبی از ما صورت گرفت و من هم بارها از ریاست صداوسیمای همدان و رئیس دانشگاه بوعلی سینا تقدیر و تشکر داشته ام؛ اما انتظار یک جنبش دانشجویی فعال، پویا و مطالبه گر که عرصه های جدیدی را تجربه می کند، همراهی و همگامی بیشتر است.

جهانی ضمن اشاره به این که در ابتدای انقلاب، بزرگان انقلاب به راحتی در تلویزیون حاضر می شدند و با مخالفین مناظره داشتند، گفت: در حال تدارک یک مجموعه مناظرات دانشجویی هستیم که امیدواریم در عین جذابیت، حق گویانه و حق طلبانه باشد.

وی افزود: مناظرات دانشجویی که در سالن برگزار می شود، دچار تشویش، هیاهو و جو سالنی است. لذا در نظر داریم که یک برنامه گفت و گو محور و مناظره ای، در موضوعات مختلف و با حضور فعالین دانشجویی مختلف سطح کشور، تولید کنیم.

او ادامه داد: از آنجا که مناظره قابل سانسور نیست و باید تمامی صحبت های طرفین مناظره، بدون سانسور منتشر شود، گمان نمی کنم که بتوان این مجموعه مناظرات را از طریق صدا و سیما پخش کرد. لذا این برنامه از طریق فضای مجازی منتشر خواهد شد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در پایان خاطرنشان کرد: حرف برادرانه من به اعضای جنبش دانشجویی امروز کشور، این است که قالب های گذشته و سنتی، دیگر دانشجو را جذب نمی کند؛ لذا ما باید به سراغ شیوه جدید برای حرف زدن برویم. حرف حق، هیچ زمان کهنه نمی شود؛ اما ما باید شیوه بیان حرف حق خود را تغییر دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 996863

وب گردی

وب گردی