شمارش معکوس تا برگزاری آزمون پذیرش دستیار تخصصی/ نحوه پذیرش دانشجو چگونه است؟

چهل‌و‌ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار رشته‌های تخصصی بالینی پزشکی فردا (دوم اسفند 97) برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، چهل‌و‌ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار رشته‌های تخصصی بالینی پزشکی ساعت 9 صبح پنجشنبه دوم اسفند 97 برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است این آزمون به طور همزمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار خواهد شد.

جزئیات برگزاری آزمون

داوطلبان باید توجه داشته باشند تعداد سؤالات آزمون ٢٠٠ سؤال تستی چھار گزینه ای ھمانند سال گذشته است. به ھر سؤال با پاسخ صحیح ٣ نمره مثبت و ھر سؤال با پاسخ اشتباه یک نمره منفی تعلق می گیرد. به سؤالات بدون پاسخ نیز نمره ای تعلق نمی گیرد. به ھر سؤال که بیش از یک گزینه پاسخ داده شده باشد یک نمره منفی تعلق خواهد گرفت.

چه کسانی اجازه انتخاب رشته دارند؟

داوطلبانی اجازه انتخاب رشته‌محل خواهند داشت که بتوانند از حداکثر 600 نمره خام آزمون،‌ نمره 150 را کسب کنند.

گروه های درسی آزمون

کلیه مواد آزمون که ھمانند سال‌ھای قبل، در 5 گروه درسی به شرح زیر دسته‌بندی شده است:

ضرایب دروس

با توجه به رشـته‌ھای مختلف دسـتیاری ھر یک از 5 گروه درسـی دارای ضـرایب خاص خواھد بود که در جدول زیر آمده است:

طبق رای صادره در نودمین شورای آموزش پزشکی و تخصصی مورخ 11 آذر 97، رشته ھای قلب و عروق، جراحی قفسه صدری، نفرولوژی و جراحی کودکان به‌عنوان رشته تخصصی از چھل و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی با طول دوره حداکثر 5 سال تصویب شد.

طبق رای صادره در نودمین شورای آموزش پزشکی و تخصصی مورخ 11 آذر 97 از سال تحصیلی ٩٨-٩٧، رشته تخصصی طب سالمندان حذف می شود و پذیرش از طریق آزمون پذیرش دستیار تخصصی بالینی انجام نخواھد شد.

طبق رای صادره در نودمین شورای آموزش پزشکی و تخصصی مورخ 11 آذر 97، پذیرش رشته تخصصی بالینی پزشکی اجتماعی از سال تحصیلی ٩٨-٩٧ به مدت 2 دوره متوقف می شود.

رسیدگی به اعتراضات سوالات چگونه است؟

داوطلبان مجاز هستند پس از اعلام کلید آزمون به مدت ٧٢ ساعت نسبت به ارسال اعتراض به سؤالات آزمون مذکور منحصرا از طریق سایت اینترنتی www.sanjeshp.ir اقدام کنند. لازم به ذکر است رسیدگی به اعتراضات رسیده پس از مدت زمان مقرر فوق الذکر به ھیچ عنوان مقدور نخواھد بود.

اعلام کارنامه آزمون و نحوه ارائه رتبه به داوطلبان

پس از رسـیدگی به اعتراضات رسیده در خصـوص طراحی سـوالات، کارنامه اولیه داوطلبان به ھمراه فرم انتخاب رشته‌محل در پایگاه اطلاع رسانی سنجش آموزش پزشکی در اختیار داوطلبان واجد شرایط پذیرشی قرار می گیرد که بدون لحاظ نمودن تراز‌بندی و ضــــریب دھی نمرات، حداقل نمره 150 از 600 نمره کل آزمون را کسب کرده باشند.

داوطلبان حداکثر می توانند برای 10 رشته تخصصی اعلام علاقه‌مندی کنند. همچنین داوطلبان می‌توانند یک رشـته را در تمام دانشگاه ھا و یا ترکیبی از حداکثر 10 رشته را در چند دانشگاه انتخاب کنند. در صورتی‌که داوطلب در موعد مقرر انتخاب رشته نکرده باشد، واجد شرایط پذیرش نخواھد بود.

نحوه پذیرش دانشجو به چه صورتی است؟

پذیرش دستیار با رعایت مقررات پذیرش و سھمیه‌ ھای اعلامی بر اساس اولیت نمره کل تراز شده در آزمون پذیرش دستیار، اولویت انتخاب رشته‌محل صورت خواهد گرفت. حد نصاب از نمره تراز به معنای آخرین نفر جایدھی شده اولیه (برای تعیین حدنصاب) بدون در نظر گرفتن سھمیه و جنس بر مبنای ظرفیت کل رشته - محل با رعایت سایر شرایط پذیرش است.

در این روش ابتدا کلیه داوطلبان بدون در نظر گرفتن سھمیه و جنس و براساس نمره تراز شده آزمون (از بالاترین نمره) و اولویت انتخاب رشته‌محل تا تکمیل کل ظرفیت‌ھای موجود (بدون پذیرش مازاد بر ظرفیت) در ھمه رشته‌محل‌ھای انتخابی قرار داده می‌شوند. نمره تراز شده آخرین نفر جایدھی شده در ھر رشته‌محل، حد نصاب آن رشته‌محل خواھد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 996881

وب گردی

وب گردی