مزایای جراحی‌های دیجیتال برای انجام ایمپلنت/روشی برای کاهش خطاها و عوارض پزشکی

متخصص جراحی دهان، فک و صورت با اشاره به  مزایای استفاده از جراحی‌های دیجیتال برای انجام ایمپلنت گفت: با استفاده از فناوری دیجیتال می‌توان از خطاهای پزشکی احتمالی مانند آسیب عصب و بی‌حس شدن لب و یا عفونت سینوس  ناشی از ایمپلنت جلوگیری کرد همچنین مانع از این می‌شویم که ایمپلنت کج گذاشته شود و به دندان‌های مجاور آسیب برساند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محسن عباسی در هفدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان، فک و صورت گفت: امروزه در درمان ایمپلنت همچون سایر حوزه‌های پزشکی تکنولوژی‌های نوین به آن راه یافته که تکنولوژی دیجیتال از جمله این موضوعات است.
وی با اشاره به کاربرد فناوری دیجیتال در درمان ایمپلنت گفت: با استفاده از این روش می‌توانیم اقدامات موثر و مفیدتری را برای بیمار انجام دهیم و برای این اقدام یکسری رادیوگرافی، عکس و قالب از بیماری می‌گیریم و آن را به سیستم نرم‌افزاری پیشرفته ارائه داده تا مدل سه‌بعدی از فک و صورت در کامپیوتر طراحی تا قبل از اینکه درمان واقعی ایمپلنت را انجام دهیم درمان مجازی صورت گیرید.
این متخصص جراحی دهان، فک و صورت با بیان اینکه با استفاده از درمان مجازی می‌توان ابعاد استخوان، فاصله تا عصب و سینوس و ... به صورت کامل ارزیابی کرد گفت: با این روش آزمون و خطا در فضای مجازی صورت گرفته و در جراحی واقعی بدون اینکه خطری بیمار را تهدید کند ایمپلنت برای آن صورت می‌گیرد.
این متخصص جراحی دهان، فک و صورت گفت: گاهی پزشکان هزینه ناچیزی کمتر از 10 درصد هزینه کل ایمپلنت را برای بهره‌مندی از این تکنولوژی دریافت می‌کنند و گاهی نیز هزینه‌ای دریافت نمی‌شود ولی نکته حائز اهمیت این بوده که زمانی که بیمار نسبت به مزایای جراحی دیجیتال آگاه شود و بداند عوارض ایمپلنت به شدت کاهش می‌یابد خود آن راغب به انجام این مسئله است.


هفدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان فک و صورت ایران همزمان با نهمین همایش بین المللی ایمپنت خلیج فارس و هفتمین سموزیوم پژوهشی محققین جوان تا ۳ اسفند ماه ‌سال ‌‌جاری در هتل المپیک تهران در حال برگزاری است.


انتهای پیام/

کد خبر: 996882

وب گردی

وب گردی