20 دستاورد صندوق رفاه دانشجویان/ از تجهیز خوابگاه‌ها تا ایجاد فضای ورزشی

صندوق رفاه دانشجویان نسبت به 4 سال گذشته عملکرد مطلوبی داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم نسبت به سال های اخیر فعالیت بیشتری داشته است و چشم‌انداز مسوولان وزارت علوم روی تجهیز تمام دانشگاه ها و رفع مشکلات دانشجویان است.

20 دستاورد صندوق رفاه دانشجویان به شرح زیر است:

** نگاه بلند مدت و راهبردی به ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی توام با کرامت انسانی به دانشجویان

تدوین سند راهبردی صندوق رفاه دانشجویان مبتنی بر انضباط مالی، شفاف سازی و چابک سازی با رویکرد مدیریت مشارکتی مبتنی بر دانایی با روحیه جهادی و تدوین طرح جامع فناوری اطلاعات صندوق با رویکرد سازمان هوشمند و IT محور از نگاه بلند مدت و راهبردی بوده است.

** تامین و تقویت منابع (مدیریت در آمد) و حرکت به سمت خود کفایی

وصول و تعیین تکلیف بیش از 390میلیارد تومان از مطالبات معوق و صعب الوصول انباشت شده از سال 1353، رشد 160 درصدی درآمد اختصاصی صندوق و رشد 111 درصدی اعتبارات عمومی صندوق در چهار سال اخیر نسبت به مدت مشابه قبل بوده است.

همچنین استفاده از ظرفیت نهادهای عمومی و خیرین و ایجاد ظرفیت 240 میلیارد تومانی در صندوق رفاه دانشجویان و رشد 150 درصدی آن و افزایش 199 درصدی ذخایر استراتژیک صندوق در 4 سال اخیر صورت گرفته است.

**افزایش ارتقای سطح کیفی سراهای دانشجویی (خوابگاه) و جبران بخشی از کمبود ظرفیت سراها و افزایش دانشجویی با شعار «هیچ دانشجویی نباید پشت درب سرای دانشجویی بماند»

پرداخت بیش از 340 میلیارد ریال به عنوان کمک رهن و ایجاد بیش از 22 هزار ظرفیت موقت جدید، برنامه ریزی برای مشارکت با بخش خصوصی و ایجاد ۲۰۰ خوابگاه متاهلی و مجردی جدید در برنامه ششم توسعه ، رتبه بندی سراهای دانشجویی از بعد فضا و امکانات برای اولین بار و تعمیر، تجهیز و ارتقای سطح کیفی 587 سرای دانشجویی با اعتباری بالغ بر 1450میلیارد ریال انجام شده است.

ساماندهی و ابلاغ دستور العمل مدیریت و نظارت بر سراهای دانشجویی غیردولتی برای اولین بار، ایجاد جاده تندرستی در سراهای دانشجویی، ایجاد و تجهیز اتاق های تندرستی در سراهای دانشجویی و ایجاد چمن مصنوعی در سراهای دانشجویی صورت گرفته است.

**ارتقای کیفیت خدمات تغذیه دانشجویی

رتبه بندی آشپزخانه‌ها و سالن‌های غذاخوری دانشگاه‌های سراسر کشور برای اولین بار، ارتقای سطح کیفی آشپزخانه های بیش از 122 دانشگاه با اعتباری بالغ بر 230میلیارد ریال، راه اندازی بیش از ۷۰ رستوران مکمل در دانشگاه‌ها با هدف افزایش رقابت در کیفیت و تنوع غذای دانشجویی، تشکیل شبکه نظارت و کنترل تغذیه دانشجویی و پیگیری و هماهنگی برای توزیع اقلام اساسی مورد نیاز دانشگاه‌ها با قیمت دولتی در دانشگاه‌های سراسر کشور از جمله دستاوردهای صندوق رفاه بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 996887

وب گردی

وب گردی