توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان داخلی در پارس‌جنوبی

دبیر سومین بازار فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران هدف از برگزاری این رویداد را تبادل تجربیات بین متخصصین و کارشناسان صنایع نفت گاز و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان سازنده داخلی فعال در این عرصه عنوان کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بازار تکنولوژی و نوآوری نفت، گاز و پتروشیمی برای سومین دوره با حمایت ستاد توسعه فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، 5 تا 8 اسفندماه 97 در منطقه اقتصادی پارس جنوبی برگزار می‌شود. حسن دریس زاده دبیر سومین بازار فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران بیان کرد: این بازار به دنبال ایجاد ارتباط میان سازندگان داخلی، شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع مستقر در منطقه اقتصادی انرژی پارس است.

به گفته وی هدف اصلی برگزاری این رویداد توسعه بازار شرکت‌های سازنده داخلی دانش‌بنیان و نیز ایجاد پلتفرم‌های ارتباطی شرکت‌های مرتبط با صنایع است. چراکه 80 درصد شرکت‌هایی که در این رویداد حضور دارند دانش‌بنیان هستند و با بخش‌هایی از شرکت‌ها و صنایع مستقر در منطقه در تعامل هستند. در نتیجه به توسعه بازار آنها کمک می‌شود.

دریس زاده افزود: شرکت‌هایی نیز در این عرصه فعالیت می‌کنند که تا امروز به این بازار ورود پیدا نکرده‌اند. به این شرکت‌ها برای ورود و تعامل با بخش‌های مختلف صنایع کمک می‌شود. این هم‌افزایی هم در بخش فنی مهندسی خواهد بود و هم در حوزه بازرگانی، تا به بهترین صورت بازار خود را توسعه دهند.

وی بیان کرد: از طرفی صنایع مستقر در این منطقه از جمله سازمان منطقه ویژه انرژی پارس تلاش‌های بسیاری در زمینه خودکفایی و حمایت از محصولات ساخت داخل و نیز خودکفایی صنایع دانش‌بنیان انجام داده است. از طرفی صنایع مستقر در منطقه مانند مجتمع گازی پارس جنوبی و پتروشیمی‌ها قدم‌های قابل‌توجه و موثری در زمینه خودکفایی دانش‌بنیان و توجه به تولیدات ساخت داخل داشته‌اند.

تلاش برای ارتباط ساده‌تر میان شرکت‌های فناور و صنایع

دبیر سومین بازار تکنولوژی و نوآوری صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران توضیح داد: در این رویداد جلسات تجاری میان میان شرکت‌ها و مشتریان برگزار می‌شود. در این جلسات بر دو موضوع مهم تمرکز می‌شود، یکی توان فنی شرکت‌ها برای ارائه خدمات و محصولات به صنایع و دیگری ارتباط بازرگانی آنها. به صورتی که بتوانند ساده‌تر با صنایع ارتباط برقرار کنند.

به گفته وی، این رویداد تلاش دارد تجارب متخصصین حوزه صنایع گازی و پتروشیمی را به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری منتقل کند تا بتوانند محصولات خود را با کیفیت‌تر تولید کنند که به طبع آن در بازار کارایی و خریدار بهتری داشته باشد. همچنین شرکت‌کنندگان این رویداد از پالایشگاه‌های گازی این منطقه بازدید خواهند کرد.

دریس زاده در ادامه به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سومین بازار فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران اشاره کرد. این کارگاه‌ها به دنبال شناساندن توانمندی شرکت‌های دانش بنیان و فناوری است. از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در این رویداد برگزاری نشست‌های تخصصی میان مدیران شرکت‌ها و مسئولان بازرگانی صنایع مرتبط است.

وی در راستای حضور پارک‌های علم و فناوری کشور در سومین بازار فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران گفت: علاوه بر شرکت‌های دانش بنیان و سازنده داخلی فعال در این حوزه، پارک‌های علم و فناوری بوشهر،خراسان، فارس، یزد، تربیت مدرس نیز در این رویداد حضور به هم می‌رسانند تا توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

رضایت 80 درصدی شرکت‌کنندگان دوره‌های پیشین

دبیر سومین بازار فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران بیان کرد: 100 شرکت داخلی و شرکت دانش‌بنیان در این دوره از رویداد حضور خواهند داشت. در کنار آنها شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی و 6 شرکت پتروشیمی نیز در این رویداد حضور دارد.

وی به حضور فن بازار تخصصی گاز در سومین بازار فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران خبر داد و افزود: با افتخار می‌توانیم اعلام کنیم در دو دوره گذشته شرکت‌های دانش‌بنیان توانمندی را به این عرصه معرفی کردیم. از طرفی 80 درصد شرکت‌کنندگان دوره‌های گذشته شاهد توسعه بازار قابل‌توجهی بودند که شامل قرارداد با واحدهای صنعتی می‌شود.

رویدادی مداوم در طول سال

دریس زاده خاطر نشان کرد: بازار فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران را می‌توان رویدادی یک ساله دانست که نمایشگاه آن سالی یکبار برگزار می‌شود. این رویداد به صورت پنل های تخصصی آموزشی، جلسات مذاکره مستقیم در طول سال آینده ادامه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به رشد استقبال از این رویداد، توضیح داد: در دوره نخست در مجموع 30 شرکت در این رویداد حضور داشتند. در دوره دوم میزبان 50 شرکت دانش‌بنیان بودیم و امروز در سومین دوره شاهد حضور 80 شرکت دانش بنیان در این رویداد هستیم. از طرفی ورود شرکت‌های دانش‌بنیان جدید در منطقه موجب گسترش لیست تأمین کنندگان صنایع شده است.

سومین بازار فناوری و نوآوری با حمایت ستاد توسعه فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، 5 تا 8 اسفندماه 97 در منطقه اقتصادی پارس جنوبی برگزار می‌شود. این رویداد از بخش‌های مختلفی چون نمایشگاه، فن بازار، کارگاه‌های آموزشی و پنل های تخصصی تشکیل‌شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 996893

وب گردی

وب گردی