فناوری‌های نوظهور دیجیتال از طریق شتاب دهنده‌ها توسعه می‌یابد

بر اساس انعقاد تفاهمنامه همکاری سه‌جانبه فناوری‌های نوظهور دیجیتال از طریق شتاب دهنده‌ها توسعه می‌یابد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با امضای این تفاهم نامه مقرر شد تا 5 آزمایشگاه و شتابدهنده تخصصی فناوری های نوظهور دیجیتال در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، کلان داده و محاسبات ابری، اینترنت اشیا، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی و زنجیره بلوکی با همکاری مشترک بین ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت هاب دانشگاه شهید بهشتی و سازمان فناوری اطلاعات راه اندازی، احداث و تجهیز شود.

این تفاهمنامه در اجرای سیاست‌های کلی کشور و در راستای تحقق مفاد ماده 51 قانون احکام دائمی برنامه‌‌های توسعه اقتصاد دانش‌بنیان به امضا رسیده و با توجه به اهمیت توسعه کسب‌وکارهای حوزه اقتصاد دیجیتال ، توسعه اکوسیستم‌های کسب‌وکارهای نوپا و دانش‌بنیان را دنبال می کند.

هدف از راه اندازی این مراکز آزمایشگاهی و شتابدهنده ها، گسترش و حمایت از توسعه اقتصاد دانش بنیان، گسترش و حمایت از متنوع سازی اکوسیستم، توسعه و تقویت توانمندی های اکوسیستم کسب و کارهای فناوری محور نوپای دیجیتال و توسعه و تقویت توان صادراتی کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال است.

مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نشست برنامه‌های مهم و اولویت‌های ستاد در زمینه همکاری با شرکت هاب را برشمرد و این همکاری را زمینه تحقق اهداف و سیاست‌های ستاد دانست.

مهدی الیاسی رئیس هیات مدیره هاب نیز در این نشست با اشاره به سیاست‌های پیش روی این شرکت، نقش این شرکت در توسعه و ارتقای اقتصاد دیجیتال را حائز اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد تا این مجموعه به پلت‌فرمی برای اقتصاد دیجیتال تبدیل شود.

همچنین امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات در این نشست به نقش اساسی هاب در توسعه اقتصاد دیجیتال از طریق انباشت دانش و سرمایه مهم اشاره کرد و بر نقش دانشگاه و مراکز علمی و دانشگاهی در اجماع و توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور و جهان تاکید کرد.

جواد اطاعت معاون پشتیبانی، مالی و مدیریت منابع دانشگاه شهید بهشتی نیز پیش از امضای تفاهمنامه همکاری مشترک سه‌جانبه با تشریح تاریخچه‌ای از چگونگی تشکیل و راه‌اندازی شرکت هاب دانشگاه شهید بهشتی وجوه اهمیت ایجاد و سرمایه‌گذاری در چنین مجموعه‌ای را برشمرد و بر لزوم همکاری این شرکت با سایر نهادها و دستگاه‌ها تاکید کرد.

تفاهمنامه همکاری سه‌جانبه بین ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت هاب و سازمان فناوری اطلاعات به امضای مهدی محمدی دبیر این ستاد، امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات و محمدرضا سوهانیان مدیرعامل شرکت هاب رسید.

شرکت هاب با حمایت علمی و تخصصی دانشگاه شهید بهشتی و شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)، فعالیت خود را از آغاز کرده وهدف اصلی این شرکت، به کارگیری توان علمی و تجربی دانشگاهی و صنعتی در توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با امضای این تفاهمنامه به دنبال استفاده از توان و ظرفیت مجموعه‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال در قالب همکاری‌های مشترک به منظور ارتقای دستاوردها و عملکردهای این بخش و حمایت هرچه بیشتر از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق فناور در کشور است.

انتهای پیام/

کد خبر: 996896

وب گردی

وب گردی