نمایش فیلم های مردم شناسی کشور آذربایجان در نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش

به منظور تعامل بیشتر با فیلمسازان کشورهای حوزه دریای کاسپین، فیلم های مردم شناسی کشور آذربایجان در نهمین جشنواره بین المللی وارش نمایش داده می شوند

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم وارش، نهمین دوره از این رویداد فرهنگی با هدف تقویت و حمایت از آثاری با محوریت موضوع مردم شناسی، تاکید بر فرهنگ عامه و ارتباط با فیلمسازان کشورهای حاشیه دریای کاسپین و حوزه تمدنی میراث مشترک، فیلم های مردم شناسی کشور آذربایجان را نمایش می دهد.

نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش همچنین موضوعاتی نظیر سنت های رفتاری، گفتاری و زیستی را دربر می گیرد.

طبق فراخوان این جشنواره، سنت های رفتاری شامل فیلم هایی درباره آیین ها، انگاره ها، آداب و رسوم، عادات، جشن های ملی و مذهبی، بازی های عامیانه و... می شود. فیلم هایی با محوریت قصه‌های عامیانه، داستان های اخلاقی، حکمت آمیز و عاشقانه، لالایی ها، آواها و نواها، ترانه ها، مرثیه ها، اشعار بومی، افسانه های کهن، مثل و تمثیل ها و... نیز در گروه سنت های گفتاری قرار می گیرند و سنت های زیستی در برگیرنده فیلم هایی با محوریت معماری بومی، شیوه‌های تولید در زندگی کشاورزی، دامداری، صیادی و بهره برداری از جنگل، صنایع دستی و دست بافته ها و پوشاک، فرهنگ غذاهای بومی، بازار و مبادله است.

نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش به دبیری مهدی قربانپور، اردیبهشت ۱۳۹۸ در استان مازندران برگزار می شود.

کد خبر: 996897

وب گردی

وب گردی