ایجاد هم‌افزایی میان دانشگاه آزاد اسلامی و صدا‌و‌سیما در راستای پیشبرد اهداف انقلاب

عضو هیات علمی دانشگاه صدا و سیما، گفت: برگزاری مراسم چلچراغ به همت دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند آغاز سرفصلی مشترک بین دو دانشگاه آزاد و صدا‌و‌سیما برای همکاری علمی، تولیدات پژوهشی مشترک، نشست های علمی و ... باشد.

علی دارابی معاون امور استان‌ های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به اهمیت تولید علم و محتوا در حوزه انقلاب اسلامی گفت: انقلاب ایران یکی از تاثیرگذارترین اتفاق های سیاسی در جهان به شمار می رود و بانی تغییر نگرش در حوزه نظریه پردازی های انقلابی شده است،‌ همچنین تاثیر ژرفی در جنبش های آزادی بخش جهان و به خصوص جهان اسلام دارد.

دارابی با تاکید برگذر از تالیفات توصیفی، بیان کرد: در حال حاضر اندیشمندان با استفاده از روش شناسی علمی و واکاوی اسناد و مستندات انقلاب باید در خلق آثار فاخر در جهت شناسایی انقلاب به نسل های بعدی و جهان حرکت کنند.

معاون امور استان های صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران شناخت جریانات سیاسی و تحلیل فراز و نشیب های این جریانات در تاریخ معاصر ایران به خصوص بعد از انقلاب را مفید دانست و گفت: این شناخت و بینش نسبت به جریانات سیاسی و حوزه انقلاب، درس و آموزه های بزرگی برای جامعه اسلامی، ارزشی و نسل جوان کشور داشته است، این ارزش ها ممکن است مورد تهاجم فرهنگی، انحرافات فکری و عقیدتی قرار بگیرند.

وی در خصوص حمایت از ناشران و نویسندگان حوزه انقلاب اسلامی تصریح کرد: حمایت از ناشران و نویسندگان حوزه انقلاب اسلامی موجب ایجاد یک هم‌افزایی و توانمندی خواهد شد.

دارابی در خصوص کتاب «جریان شناسی سیاسی در ایران» که جزو آثار برگزیده و بازنمایی شده در مراسم چلچراغ بود، گفت: این کتاب به چاپ بیستم رسیده و چند ترمی است که در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های مختلف کشور تدریس می شود.

در ادامه عضو هیات علمی دانشگاه صدا و سیما افزود: در سازمان صدا و سیما برای ارتقای کارکنان به خصوص در حوزه سیاسی و پژوهشی، کتاب «جریان شناسی سیاسی در ایران» در نظر گرفته شده که جزو منابع آزمون و طرح سوال به شمار می رود؛ زیرا این کتاب درسی دارای مبانی تئوری است.

وی پیرامون محتوای کتاب عنوان شده، اظهار کرد: آگاهی یافتن از اینکه هر جریان سیاسی از چه ماهیت فکری برخوردار است و نقاط قوت و ضعف آن چیست، به ویژه برای نسلی که از تاریخ رویش، پویش و خیزش جریان ها اطلاع کافی ندارد، بسیار ضروری است. دانشگاه آزاد با تقدیر از این اثر در واقع لطف بزرگی در حق قشر جوان کشور کرده است.

دارابی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه صدا و سیما 2 دانشگاه زیر مجموعه مقام معظم رهبری هستند و انتخاب روسای دانشگاه ها به صورت غیرمستقیم با نظر رهبری صورت می گیرد، به همین منظور باید تعامل و ارتباطات خود را با یکدیگر در جهت پیشبرد اهداف علمی انقلاب تقویت کنند.

معاون امور استان های صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران بر هم‌افزایی دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه صدا و سیما تاکید کرد و گفت: برگزاری مراسم چلچراغ به همت دانشگاه آزاد اسلامی می تواند آغاز سرفصلی مشترک بین 2 دانشگاه برای همکاری علمی، تولیدات علمی مشترک، نشست های علمی و ... باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 996907

وب گردی

وب گردی