فناوری فضایی بستر تحقق اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: فناوری فضایی با داشتن رشد اقتصادی بالا، بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال، کارآفرینی و به طور کلی تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، مرتضی براری در اینستاگرام با اشاره به روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی نوشت: زمانیکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال ۸۹ اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، اجرای آن را تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور دانستند. ایشان استفاده از همه بخش های دولتی و مردمی، حمایت از تولید ملی، مدیریت منابع ارزی و مدیریت مصرف را از ارکان اقتصاد مقاومتی ذکر کردند و شرکت های دانش بنیان را یکی از بخش های مهم آن دانستند.

رئیس سازمان فضایی ایران افزود: فناوری فضایی با داشتن رشد اقتصادی بالا در دنیا، بستر بسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال و شکوفایی اقتصادی است. از طرفی با وجود جوانان خلاق و نوآور در کشور، با استفاده از این فناوری می توان به مدیریت صحیح کشور در حوزه های مختلف کمک کرد. دانش و تجربه استفاده از این فناوری در کشور وجود دارد و با بهره گرفتن از آن و حتی صادرات این فناوری می‌توان بازارهای منطقه ای و بین المللی را هدف قرار داد.

وی گفت: فناوری فضایی بستری بسیار مناسب برای تحقق ارکان و اهداف اقتصاد مقاومتی است و سازمان فضایی ایران هم با مدنظر قرار دادن این ارکان برنامه های خود را در جهت تحقق آن در حوزه توسعه فناوری و هم در ارائه خدمات کاربردی به جامعه تدوین کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 996909

وب گردی

وب گردی