شبیه سازی شرایط سفر به مریخ بر روی زمین

ناسا در حال برنامه ریزی برای انجام اولین سفر فضایی به کره مریخ است و با توجه به این که چنین سفری سه سال طول می کشد، شبیه سازی شرایط آن بر روی زمین در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان دانشگاه نورت وسترن آمریکا با همکاری ناسا در حال شبیه سازی پرواز به سمت سیاره سرخ رنگ هستند تا دریابند کار و زندگی فضانوردان در چنین شرایطی چگونه باید انجام شود و چه چالش ها و مشکلاتی در این وضعیت وجود خواهد داشت.

در حین سفر به مریخ فضانوردان برای مدتی بسیار طولانی در یک اتاق کوچک حبس خواهند بود و تحمل شرایط یاد شده مستلزم برنامه ریزی دقیق و حساب شده است. از همین رو سکونتگاه های شبیه سازی شده ای در تگزاس و مسکو ایجاد شده اند تا شرایط این سفر ۴۰۲ میلیون کیلومتری را برای فضانوردان تداعی کنند.

تحقیق در مورد تاثیر زندگی در یک اتاقک کوچک کاملا در بسته بر روی فعالیت های حرفه ای و زندگی شخصی فضانوردان مهمترین هدف این تحقیق است و البته اطلاعاتی در مورد وضعیت روانی، فیزیکی و سلامت فضانوردان هم از این طریق جمع آوری خواهد شد.

این بررسی در یک بازه زمانی ۴۵ روزه در مرکز فضایی جانسون وبا مشارکت ۸ فضانورد آغاز شده و ۴۵ روز به طول می انجامد. قرار است مرحله دوم این شبیه سازی از ۱۵ مارس با مشارکت ۲ فضانورد آمریکایی و ۶ فضانورد روس انجام شود و مدت آن ۱۲۰ روز خواهد بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 996920

وب گردی

وب گردی