تولید موفق  ایمپلنت‌های صد در صد ایرانی /مصرف بالای ایمپلنت در کشور

رئیس انجمن جراحان دهان فک و صورت ایران از تولید ایمپلنت‌های صد در صد ایرانی خبر داد و گفت: مصرف ایمپلنت در کشور تقریبا برابر با کشورهای پیشرفته است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمد بیات در هفدهمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران گفت: از اختلالات رشدی فکی در ایران که بیشتر شایع است جلو آمدگی فک پایین و عقب ماندگی فک بالا است و پس از آن تروما و حوادث سبب بروز مشکلات فکی در میان ایرانیان به شمار می‌رود.
وی افزود: علیرغم وجود تحریم‌ها از لحاظ علمی چالش و مشکلی در کشور نداریم و اقدامات وخدمات ارائه شده به مردم بسیار خوب است و ظهور و اقدامات شرکت‌های دانش بنیان سبب شده مشکلات کمتری در زمینه تامین وسایل و تجهیزات مورد نیاز داشته باشیم.
رئیس انجمن جراحان دهان ،فک و صورت ایران ادامه داد:‌انجام جراحی‌های این حوزه در بیمارستان‌ها طبق تعرفه‌های اعلام شده انجام می‌گیرد و تغییر جدی در این زمینه نداشتیم و در زمینه خدمات سرپایی در مطب‌ها همچون ایمپلنت‌ شاهد رشد ۱۰ تا ۲۰ درصدی این اقدام هستیم.
بیات از ورود ایمپلنت ایرانی به بازار خبر داد و گفت: ایمپلنت صد درصد تولید داخل است و کیفیت آن مورد تائید سازمان‌های مربوطه و وزارت بهداشت قرار گرفته و همچنین بررسی کنترل کیفی آنها نیز انجام شده است.

ایمپلنت صد درصد تولید داخل است و کیفیت آن مورد تائید سازمان‌های مربوطه و وزارت بهداشت قرار گرفته و همچنین بررسی کنترل کیفی آنها نیز انجام شده است


وی گفت:‌در سال ۹۵ حدود ۶۰۰ هزار ایمپلنت در کشور فروخته شد که این رقم نشان از مصرف بالای ایمپلنت دارد البته ایمپلنت امروزه مخصوص بخش ثروتمند نیست واقدام لاکچری به حساب نمی‌رود.
رئیس انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران گفت: خوشبختانه ر زمیه انجام ایمپلنت افزایش قیمت چندانی نداشتیم و شرکت‌ها همکاری مناسبی در این زمینه داشته‌اند.
بیات در پایان گفت: ایمپلنت چینی در بازار نداریم و خدمات ارائه شده در این زمینه در کشور بسیار خوب است و تلاش می‌کنیم با همت محققین و دانشمندان ایرانی گام‌های موثری در این زمینه برداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 996934

وب گردی

وب گردی