ترامپ «مطلقا» خواستار جنگ با ایران نیست

کاردار سفارت آمریکا در بغداد با بیان اینکه نیروهای آمریکایی آماده خروج از عراق در صورت درخواست دولت مرکزی این کشور هستند، گفت که ترامپ «مطلقا» خواستار جنگ با ایران نیست.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛«جوی هود» کاردار سفارت آمریکا در بغداد در گفت‌وگو با تعدادی از رسانه‌های عراقی از جمله السومریه نیوز گفت که «نیروهای آمریکایی از اراضی عراق یا آسمان آن برای حمله به هیچ کشوری استفاده نخواهند کرد».

وی افزود: «اظهارات قبلی ترامپ (در خصوص رصد ایران از عراق) به این معناست که نیروهای آمریکایی نمی‌خواهند در جنگی نقش داشته باشند که نیازی به آن نیست».

هود گفت، که رئیس جمهور آمریکا پیشتر چند بار در خصوص حضور نیروهای آمریکایی در عراق اظهار نظر کرده بود.

«جوی هود» کاردار سفارت آمریکا در بغداد در بخش دیگر از اظهارتش گفت: نیروهای آمریکایی در صورتی از عراق خارج می‌شوند که دولت مرکزی این کشور، درخواست کرده باشد.

وی افزود: دونالد ترامپ پیشنهادی درباره تغییرات توافق استراتژیک بین عراق و آمریکا نداد. ما از کانال‌های دیپلماتیک برای تحریم‌های اقتصادی استفاده می‌کنیم.

کاردار سفارت آمریکا وجود هرگونه تحرکات نظامی آمریکا در عراق را رد کرد و گفت که تصاویر منتشر شده مربوط به سال ۲۰۰۶ است.

هود گفت که بیشتر تصاویر منتشر شده مربوط به وجود تحرکات نظامی آمریکا قدیمی است و به سال ۲۰۰۶ و دیگر سال‌ها بر می‌گردد و همه این اطلاعات، بی پایه و اساس است که در راستای جنگ روانی صورت می‌گیرد.

دونالد ترامپ در سوم فوریه گذشته از تصمیم واشنگتن برای حضور نیروهای آمریکایی در عراق با هدف «رصد» ایران خبر داده بود.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق نیز در واکنش به این اظهارات ترامپ گفت که بغداد مخالف استفاده آمریکا از عراق برای هرگونه حمله و تجاوز به خاک کشورهای همسایه است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 996950

وب گردی

وب گردی