همکاری دانشگاه نوشیروانی بابل و آویروی پرتغال در حوزه علمی و پژوهشی

رئیس دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، گفت: پروژه‌های بزرگی داشته ایم که در یک پروژه، 10 کشور از جمله ایران و کانادا درگیر هستند. این پروژه حدودا یک میلیون یورو هزینه در‌بر داشته که سهم دانشگاه ما صد هزار یورو بوده است.

دکتر مصطفی رحیم‌نژاد رئیس‌ دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در زمینه آمار دانشجویان خارجی و فعالیت های بین المللی دانشگاه نوشیروانی بابل، اظهار داشت: ما دانشجویان خارجی زیادی نداریم. در واقع 3 دانشجوی خارجی فعال داریم که بیشتر به شکل وُرک‌شاپ‌های کوتاه مدت تحت عنوان «summer school» در فصل تابستان برای آن‌ها کلاس برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر کشور مورد علاقه ما برای برگزاری دوره های summer school، عراق است. همچنین از ایتالیا و دانمارک دانشجویانی به شکل «فرصت مطالعاتی» داشتیم که 6 ماه از سال گذشته پیش ما بودند. ما بیشتر از این که درگیر دانشجوی خارجی باشیم، درگیر پروژه های بین المللی هستیم.

رئیس دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل تصریح کرد: پروژه های بین المللی ما در زمینه های مختلفی بوده است. به طور مثال پروژه هایی به شکل دانشجوی مشترک با خیلی از کشورها مثل ایتالیا و کانادا داشته و داریم. پروژه های بزرگ دیگری نیز در حوزه بین المللی داشته ایم، مثلا در یک پروژه ما 10 کشور از جمله ایران و کانادا درگیر هستند.

رحیم‌نژاد خاطرنشان کرد: پروژه ما تبیین و پیاده سازی طرحی بین رشته ای میان برق، مکانیک و کشاورزی است. این پروژه حدودا یک میلیون یورو هزینه در بر داشته که سهم دانشگاه ما صد هزار یورو بوده است. دانشگاه‌هایی از کشورهای مختلف درگیر این پروژه هستند؛ این پروژه سال دوم خود را سپری کرده و وارد سال سوم شده است. اگر فاز کنونی هم سپری شود، برای 7 سال باقی مانده از این طرح 10 ساله، قرارداد جدیدی را امضا خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: با دانشگاه «اَویرو» پرتغال (University of Aveiro) نیز در حوزه علمی و پژوهشی شروع به کار کرده ایم که معاون پژوهشی این دانشگاه هفته آینده به دانشگاه ما خواهد آمد تا ان‌شاءالله پروژه مد‌نظرمان را به خوبی پیش ببریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 996952

وب گردی

وب گردی