تولید«دستگاه نی حیات»  برای تامین آب سالم و آشامیدنی

دستگاه " نی حیات " برای نخستین بار در کشور توسط متخصصان داخلی برای تامین آب سالم و آشامیدنی در شرایط اضطراری تولید شد .

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، رضا یگانی عضو هیات مدیره شرکت ایفا پژوهش درباره تولید این محصول دانش بنیان اظهار کرد : این نی می تواند تمامی آب های سطحی و آلوده رادر شرایط بحرانی مانند سیل ، زلزله که خطوط اصلی آب قطع می شود تصفیه و قابل استفاده کند .

وی به قیمت بالای نمونه خارجی این محصول دانش بنیان اشاره کرد و گفت : در حال حاضر نمونه خارجی این نی موجود است که ساده ترین نمونه های آن با قیمت بالایی عرضه می شود در حالی که اگر نمونه داخلی آن به تجاری سازی و تولید انبوه برسد تقریبا با یک چهارم قیمت قابل عرضه برای مصرف کنندگان است .

یگانی خاطر نشان کرد : با توجه به ارایه ایده " نی حیات " در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فناوری های آب، خاک و محیط زیست این ایده به عنوان سومین طرح برگزیده شد و ما محصول تولیدی خود را برای جذب حمایت معاونت علمی ارسال کرده ایم تا در صورت دریافت حمایت تعدادی محدود تولید کنیم و به تمامی ارگان های مرتبط از جمله سازمان گردشگری و هلال احمر جهت فروش ارسال کنیم .

وی درباره کاربرد " نی حیات " گفت : ما این نی ها را برای مراسمی چون پیاده روی اربعین ، گردشگرها ، کوهنوردان و کسانی که در شرایط اضطراری و بحرانی قرار می گیرند طراحی کرده ایم تا در صورت بروز هرگونه مشکلی امکان دسترسی به آب سالم را داشته باشند .

عضو هیات مدیره این شرکت دانش بنیان یادآور شد : " نی حیات " می تواند هزار لیتر آب را تصفیه کند و آب سالم و آشامیدنی را در اختیار مصرف کنندگانش قرار دهد .

وی درباره برنامه صادرات این محصول دانش بنیان گفت : این نی ها قابلیت صادرات به کشورهای اروپایی و آسیای شرقی که بیشتر درگیر حوادث غیرمترقبه از جمله سیل و زلزله هستند رادارد و با برنامه ریزی های انجام شده این محصول را صادر هم خواهیم کرد .

انتهای پیام/

کد خبر: 996969

وب گردی

وب گردی