ارتقای سلامت جامعه با تست‌های ژنتیکی

چند سالی از رواج انجام تست‌های ژنتیکی در جامعه می‌گذرد. گروهی از جوانان خلاق در کشور نیز به این حوزه ورود کرده‌اند تا در این مسیر به ارتقاء سلامت و کاهش هزینه‌های درمانی جامعه کمک کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پس از شناخت بشر از نحوه توارث ژن ها و ارتباط آنها با صفات موجودات از ژنتیک استفاده های گوناگونی در پزشکی شد. تست های ژنتیکی رواج یافت اما هزینه انجام آن بالا بود. بنابراین با کاهش زیاد در هزینه های تعیین ژنتیکی افراد انجام این تست نیز رونق گرفت. به گونه ای که در حال حاضر افراد می توانند با یک تست ژنتیکی اطلاعاتی را در مورد وضعیت سلامت در حال و آینده، زیبایی (پوست و مو)، نسب شناسی، استعداد های ورزشی و روانشناسی به دست آورند.

البته به طور کلی هدف این تست ها شناخت بهتر از شرایط جسمانی افراد است تا به وسیله آن به جامعه در برنامه ریزی برای داشتن آینده ای بهتر کمک کرد. در این صورت مواردی مختلف همچون چه محصولاتی استفاده کنیم، چه سبک زندگی برای ما مناسب تر است، چه خطرهایی ما را تهدید می کند، چه استعداد هایی داریم، چه ورزشی برای ما بهتر است و بسیاری از موضوعات مناسب و درست مدیریت می شود. پس برنامه ریزی برای این موضوعات زندگی و رفاه بیشتری را به افراد هدیه می دهد. در ایران نیز گروهی از جوانان خلاق گرد هم جمع شدند تا با فعالیت در این حوزه به افزایش موفقیت افراد، ارتقاء سلامت و کاهش هزینه های درمانی جامعه کمک کنند.

«ژنمون» استارتاپی است که برای ارائه تست های مبتنی بر ژنتیک فرد فعالیت خود را با حضور در مسابقه «تجزیه و تحلیل داده های نسل جدید توالی یابی NGS» شروع کرد. مسابقه ای که توسط مرکز راهبردی فناوری های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرایی شد.

به گفته اسماعیل فروزان مدیر این استارتاپ، حضور در این رویداد فرصتی برای آشنایی با فضای کسب و کار و الزامات آن را برای این گروه نوپا فراهم کرد. گروهی که در گذشته به حضور در فعالیت های علمی و فردی راضی بود. پس با این مسابقه در مسیر پرچالش و دارای فرصت قرار گرفتیم. فرصت را مغتنم شمردیم تا ایده خود را در مسیر تجاریسازی قرار دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 996978

وب گردی

وب گردی