برقراری ارتباط میان مراکز علمی و سازمان های مختلف ضروری است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره)، گفت: ما به دنبال این هستیم که فارغ‌التحصیلان واحد یادگار امام(ره) راحت‌تر وارد بازار کار شوند، برای رسیدن به این موضوع باید همکاری خوبی با سازمان ها و ارگان‌های مختلف داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،صبح امروز نخستین کنفرانس ملی استارتاپ ویکند «بافت فرسوده» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری برگزار شد.

در ابتدای این کنفرانس، سعید قاضی مغربی رئیس واحد یادگار امام(ره) اظهار داشت: کنفرانس ملی استارتاپ ویکند بافت فرسوده، رویداد مبارکی است که به همت شهرداری منطقه ۱۷ و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) در حال برگزاری است.

وی افزود: انتظار ما از کنفرانس ملی یک چیز و استارتاپ چیز دیگری است؛ اما هنگامی که بیشتر نگاه می کنیم متوجه خواهیم شد که این دو با یکدیگر ارتباط نزدیک دارند؛ جای چنین اتصالی میان این دو مقوله ارزشمند خالی بود که به همت واحد یادگار امام(ره) و شهرداری منطقه ۱۷ این اتصال برقرار شد.

قاضی مغربی ادامه داد: در واحد یادگار امام(ره) ۲۵ هزار دانشجو در دانشکده های مختلف در حال تحصیل هستند؛ همچنین حدود ۹۰ هزار فارغ التحصیل و ۸۰ هزار کارگاه در این دانشگاه وجود دارد. از سال گذشته تاکنون، دانشگاه را به دانشگاه حل مسئله تبدیل کرده‌ایم.

رئیس واحد یادگار امام (ره) تصریح کرد: حل مسئله یعنی مشکلات اجتماعی را شناسایی کنیم و پس از آن، به دنبال یافتن راه حل هایی برای آن ها باشیم و در آخر نیز به وسیله همکاری با سازمان ها و نهادهای مختلف این مشکلات را حل کنیم؛ متاسفانه در حال حاضر، فاصله زیادی میان یافته های فارغ التحصیلان و نیازهای جامعه وجود دارد؛ اما ما می خواهیم که این موضوع را در واحد یادگار کاهش دهیم.

وی اذعان داشت: ما به دنبال این هستیم که فارغ التحصیلان واحد یادگار امام(ره) راحت تر وارد بازار کار شوند. برای رسیدن به این موضوع باید همکاری خوبی را با سازمان ها و ارگان های مختلف داشته باشیم؛ در این راستا شهرداری منطقه ۱۷ نیز همکاری های بسیار سازنده ای را با ما داشته است.

قاضی مغربی با بیان این که بیش از نیمی از شهرهای کشور ما درگیر بافت فرسوده اند، خاطر نشان کرد: مشکل اصلی این است که با وجود بافت های فرسوده، شریان های اصلی جامعه به چالش کشیده می شود، لذا در راستای حل این مشکل باید از تجربیات کشورهای دنیا استفاده کنیم.

رئیس واحد یادگار امام(ره) گفت: باید به دنبال بازآفرینی شهری و ایجاد یک فضای جدیدی باشیم که ویژگی های نوین داشته باشد و تعاملات و ارتباطات در شهر به راحتی انجام شود. ما امروز به دنبال هم‌فکری و هم اندیشی نخبگان و دانشمندان هستیم، پس از آن باید کارگروه های تخصصی تشکیل شود و همچنین بایستی بومی سازی فناوری های نوین جهان را انجام دهیم.

قاضی مغربی اضافه کرد: برقراری ارتباط نزدیک میان مراکز علمی و نهادها و سازمان های مختلف موضوعی ضروری است. ما در نهایت باید به ارتقای کیفیت زندگی مردم برسیم.

وی در پایان اظهار داشت: عزم شهرداری منطقه ۱۷ بر این بوده است که مکانی را برای ایده های برگزیده این استارتاپ فراهم و این ایده ها را تجاری سازی کند. در صورتی که این ایده ها تجاری سازی شود، سرمایه‌گذاری‌های خوبی بر آن ها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 996985

وب گردی

وب گردی