تحلیل آماری با زبان برنامه نویسی R کتاب شد

کتاب « تحلیل آماری با زبان برنامه نویسی R» تالیف دکتر محمد موسائی سنجره ئی توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، زبان برنامه نویسی R یکی از پرکاربردترین نرم افزارها برای تجزیه و تحلیل آماری و محاسبات ریاضی است که می توان برای کلیه رشته ها از آن استفاده کرد. بسته های مختلف آماری متشکل از معادلات ریاضی و آماری به روز شده را می توان بر روی این زبان برنامه نویسی نصب و از آن استفاده کرد.
این زبان برنامه نویسی همانند نرم افزارهای SAS و SPSS بسیار پرکاربرد است و در این کتاب کلیه آزمون های آماری، شامل آزمون های t، z، x، آنالیز واریانس، ضریب رگرسیون ساده و چند متغیره با زبان برنامه نویسی R به صورت گام به گام آموزش داده شده است.
کتاب « تحلیل آماری با زبان برنامه نویسی R» در یازده فصل نوشته شده است. فصل اول به مقدمات و اصول کار با R می پردازد. فصل دوم درباره چارچوب داده ها است و شامل مواردی چون فراخواندن فایل ها با فرمان های read table ، excel توابع و فرامین کلی است.
فصل سوم به محاسبات ریاضی در R اختصاص دارد.فصل چهارم در ارتباط با ماتریس ها، فصل پنجم با عنوان فهرست ها، دستورات شرطی و حلقه ها و دستورات شرطی جداول، تابع، فصل پنجم مربوط به فهرست دستورات شرطی و حلقه ها است. فصل ششم در رابطه با بسته های R ، فصل هشتم با عنوان آمار و احتمالات، فصل نهم آزمون های آماری 95، فصل دهم مربوط به آزمون همبستگی، رگرسیون ساده و چند متغیره و دست آخر فصل یازدهم به آنالیز واریانس و آزمون های مربوط به آن اختصاص دارد.
کتاب « تحلیل آماری با زبان برنامه نویسی R» تالیف دکتر محمد موسائی سنجره ئی عضو هیات علمی دانشگاه، در 154 صفحه، شمارگان دو هزار نسخه و قیمت 36 هزار تومان توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد منتشر شد.
انتهای پیام/
کد خبر: 997000

وب گردی

وب گردی