مبانی نقشه‌برداری مغز آموزش داده می‌شود

«آموزش مبانی نقشه برداری مغز» عنوان کارگاه تئوری و عملی است که دومین روز از آخرین ماه سال 97 آغاز می‌شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ترویج، توانمندسازی، توسعه و رشد حوزه علوم شناختی و نقشه برداری مغز یکی از برنامه های آزمایشگاه ملی نقشه بردای مغز است. در این راستا این مرکز اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی در این حوزه می کند. «آموزش مبانی نقشه برداری مغز» یکی از این کارگاه ها است. این کارگاه تئوری و عملی به مدت دو روز 2 و 3 اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

در این کارگاه با حضور اساتید برجسته موضوعاتی همچون انواع تصویربرداری عملکردی از نورون ها، روش های تعدیل فعالیت نورون ها در انسان، ثبت و تحلیل داده های مغزی، آناتومی مغز، کاربرد بالینی ابزار نقشه برداری مغز و انواع ثبت الکتروفیزیولوژیک از نورون ها آموزش داده می شود.

البته شرکت کنندگاه در اخرین روز این کارگاه آموزشی از آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز بازدید می کنند و با تجهیزات این مرکز آشنا می شوند. علاقمندان به حیطه علوم شناختی، علوم اعصاب، روانشناسان و درمانگران می توانند در این کارگاه شرکت کنند.

این مرکز تحقیقاتی به دستگاه های پیشرفته و به روزی در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی و نقشه برداری مغز مجهز است و به محققان و پژوهشگران کشور در این حوزه ها خدمات لازم را ارائه می دهد. بنابراین برگزاری کارگاه های آموزشی برای ارتقاء این حوزه گامی ارزشمند است.

آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز با هدف پاسخگویی بخشی از نیازهای پژوهشی و فناوری کشور در زمینه ایجاد زیرساخت تصویربرداری و تحریک مغزی برای تحقیقات شناختی و ارائه خدمات دانش‌بنیان در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی و نقشه‌برداری مغز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 997017

وب گردی

وب گردی