برگزاری سمینار چشم‌انداز فضای مجازی ۲۰۱۹ در دانشگاه تهران

سمینار چشم‌انداز فضای مجازی، راهنمای روندها، الگوها و توسعه‌های ۲۰۱۹ در تالار ملل دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه تهران، سمینار چشم‌انداز فضای مجازی، راهنمای روندها، الگوها و توسعه‌های ۲۰۱۹، با همکاری کرسی یونسکو در فرهنگ و فضای مجازی؛ دوفضایی‌شدن جهان، دانشکده مطالعات جهان، مرکز پژوهشی سیاست‌های فضای مجازی دانشکده مطالعات جهان، انجمن ایرانی مطالعات جهان در تالار ملل دانشکده مطالعات جهان برگزار شد.

سخنرانان این نشست سعیدرضا عاملی، استاد گروه ارتباطات و مطالعات آمریکای دانشگاه تهران؛ حمیدرضا ربیعی، استاد گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف؛ ابراهیم سوزنچی کاشانی، استادیار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشکده صنعتی شریف؛ شاهو صبار، استادیار دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و علیرضا صالحی‌نژاد، پژوهشگر مرکز پژوهشی سیاست‌های فضای مجازی دانشگاه تهران بودند.

اداره این نشست را احسان شاه‌قاسمی، استادیار دانشکده علوم اجتماعی و عضو کمیته اجرایی کرسی یونسکو در فضای مجازی و فرهنگ، بر عهده داشت.

وی در ابتدای نشست، ضمن معرفی سخنرانان و بیان تاریخچه کرسی یونسکو در فرهنگ و فضای مجازی؛ دوفضایی‌شدن جهان در دانشکده مطالعات جهان، نظریه‌پردازی در جغرافیای بومی کشور در این حوزه را در کنار نظریه‌پردازی‌های جهانی از اهداف این کرسی و پژوهش‌ها و سخنرانی‌های آن برشمرد و بر نقش علوم انسانی و پیش‌بینی چشم‌اندازهای آینده و آنچه تأکید کرد که با این کرسی تحقق‌یافته است.

عاملی، سخنران نخست این نشست، با عنوان «از اینترنت اشیا، اینترنت همه چیزها تا اینترنت بایونانوی اشیا و ظهور زیست‌بوم جدید ارتباطی: فراگیری ارتباطات بدون فاصله نظام‌مند فرامحلی»، در مقدمه سخنان خود به روزولت اشاره کرد که پس از جنگ در نامه‌ای به بوش، رئیس بخش فناوری اطلاعات ریاست جمهوری که پیش‌تر رئیس ناسا و معاون و بعد رئیس دانشگاه ام‌آی‌تی شد، پرسید: «اکنون که در جنگ پیروز شدیم، برای رهبری جهان چه باید بکنیم؟» بوش جواب داد: «رهبری‌کردن جهان مستلزم سوارشدن بر حوزه نوآوری است و نه پرورش مهارت و دانش؛ و نوآوری را باید از طبیعت آموخت.» و علم بایومیمتیک (شبیه‌سازی طبیعت / هستی) در آمریکا سرعت گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 997021

وب گردی

وب گردی