بلفاروپلاستی چیست؟

بلفاروپلاستی یک روش جراحی ایمن و موثر است که برای احیا و تجدید جوانی و کاهش ظاهر پیر و فرتوت افراد بکار می رود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بلفاروپلاستی یک روش جراحی ایمن و موثر است که برای احیا و تجدید جوانی و کاهش ظاهر پیر و فرتوت افراد بکار می رود. این عمل پوست اضافه و چربی اطراف پلکها را از بین می برد. بلفاروپلاستی یکی از رایج ترین روشهای جوان سازی صورت می باشد. ممکن است اینگونه تصور شود که جراحی پلاستیک تنها توسط خانمها مورد استفاده قرار می گیرد، ولی مردها در فضای رقابتی شرکتها بصورت فزاینده ای تقاضای انجام عملهای جوان سازی را دارند. چرا که ظاهر جوانتر نشان دهنده انرژی درونی بیشتر است.

وقتیکه افراد به دنبال انجام جراحی پلاستیک می باشند تنها روی یک جنبه از اعضای صورت خود توجه دارند و کمتر به کل ظاهر توجه نشان می دهند. انجام بلفاروپلاستی به تنهایی پاسخگوی ترمیم پوست اطراف چشم ها نمی باشد. افزایش سن و افتادن ابرو باعث ایجاد ظاهری خسته و عصبانی در افراد می شود.

معمولا این عمل بصورت همزمان با عمل کشیدن ابرو انجام می شود. اگر می خواهید درباره عمل کشیدن ابرو اطلاعات بیشتری کسب کنید، به بخش عمل کشیدن ابرو مراجعه کنید.با توجه به پوست کیسه ای شکل پلک ها، چزی که باعث ایجاد نگرانی می شود تغییرات بافتی یا سطحی (خطوط ظریف) در اطراف پوست چشم ها است.

اگر چه به کمک بلفاروپلاستی می توان کمی از این چروکها را رفع کرد، ولی نمی توان تمام خطوط یا چروکهای ناشی از افزایش سن، مواجهه مستقیم با آفتاب یا چروک های ژنتیکی را درمان کرد. بلفاروپلاستی باعث درمان و رفع «پوست اضافه و چربی» می شود، روشهایی مانند پیل شیمیایی و جراحی لیزری باعث درمان اختلالات و چروک های بافتی می شوند.

یک جراح پلاستیک معتبر و مجرب که منحصرا جراحی های زیبایی چهره یا صورت انجام می دهد، می داند که وظیفه وی تنها ترمیم قسمت های موردنظر بیمار نمی باشد، بلکه او باید به انگیزه ماورای این عمل نیز پاسخ دهد. ناگفته پیداست که یک بلفاروپلاستی نمی تواند از فروپاشی یک ازدواج جلوگیری کند.

برخی بیماران که آمادگی انجام جراحی پلاستیک صورت را ندارند، ترجیح می دهند که از روش های محافظه کارانه تری مثل بوتاکس برای صاف کردن خطوط و چروک های صورت و یا کلاژن برای پر کردن چاله های صورت خود استفاده کنند. افرادیکه راجع به عمل های احیا و تجدید جوانی آگاهی کافی دارند، می دانند که چه زمانی انجام این عمل برایشان مناسب است.

بحث و گفتگو راجع به عملهای تجدید جوانی با نگاه کردن به عکس های قبل و بعد از عمل جراحی شروع می شود. به این ترتیب بیمار بوسیله عکس ها متوجه می شود که بعداز عمل چه تغییری خواهد کرد؟ همانطور که در عکس ها نیز می بینید، اغلب بیماران می خواهند که عمل کشیدگی پلکشان با سایر جراحی زیبایی بصورت همزمان انجام شود.

عمل های کشیدن صورت، بزرگ کردن چانه، کاشتن گونه، رینوپلاستی (جراحی بینی)، اتوپلاستی (جراحی گوش) و جراحی لب را می توان بصورت همزمان وتوأم با بلفاروپلاستی انجام داد.در بلفاروپلاستی سنتی پلک پایین معمولا ضمن حذف پوست اضافه و چربی از روی پوست پلک پائین، روی این قسمت از پلک برش زده می شود.

در ۱۰ سال گذشته بر روی پلک های پایینی با استفاده از یک تکنیک پیشرفته، عملهای موفقی انجام گرفته است، نام این تکنیک بلفاروپلاستی trans conjuctival است. (conjunctive نام لایه صورتی رنگ زیر پلک پایینی است). با استفاده از این روش برش در قسمت درونی پلک زده می شود و دیگر هیچ برشی روی پلک و قسمت خارجی آن دیده نمی شود. اگر از این نوع جراحی خوشتان می آید آنرا با جراحتان در میان بگذارید.

انتهای پیام/

کد خبر: 997044

وب گردی

وب گردی