سواد رسانه ابزار جریان دانشجویی برای مقابله با جنگ نرم

دبیر جنگ نرم دفتر تحکیم وحدت، گفت: نظر به اینکه میدان جنگ نرم بر زیرساخت‌های رسانه استوار است، بر دانشجویان یادگیری سواد رسانه لازم است.

نجمه یدی دبیر جنگ نرم دفتر تحکیم وحدت در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به فضای عصر کنونی ارتباطات و اتمسفر رسانه، تصریح کرد: دانشجویان و افسران جوان جنگ نرم در عرصه دانشگاه به عنوان خط مقدم جنگ نرم هستند.

یدی در خصوص اولویت جریان دانشجویی در فضای جنگ نرم، گفت: تشکل های دانشجویی برای حفظ باورهای اعتقادی و مذهبی، آداب، رسوم، فرهنگ ملی و دینی جامعه، مشروعیت زایی، اعتمادزایی و اعتبارزایی را در اولویت برنامه های خود برای مقابله با تهاجم نرم دشمن قرار دهند.

دبیر جنگ نرم دفتر تحکیم وحدت با تاکید بر مقابله با جنگ نرم توسط جنبش دانشجویی‌، تصریح کرد: نظر به اینکه میدان و زمینه مبارزه جنگ نرم بر زیرساخت‌های رسانه استوار است، بر دانشجویان یادگیری سواد رسانه لازم است.

در ادامه وی نقش آفرینی جریان دانشجویی در فضای مجازی را با عنوان افسران جنگ نرم عنوان کرد و گفت: افسران جوان جنگ نرم با تلاش خستگی ناپذیر خود باید با افزایش بصیرت و آگاهی دانشجویان در برخورد با جنگ نرم در عرصه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی حضور فعال داشته باشند، دانشجویان با ایجاد گروه های تحلیلی و روشنگری جهت پاسخگویی به شبهات مطرح شده از سوی دشمن، بررسی و تحلیل رفتار و اقدامات دشمن، شناسایی افرادی و گروه هایی که زمینه تحقق جنگ نرم را فراهم و یا تشدید می کنند، به مقابله برخیزند.

یدی اظهار داشت: با توجه به اینکه دانشجویان در جامعه به عنوان رهبران فکری و نخبگانی شناخته می شوند، می تواند با آگاهی بخشی تاثیرات مثبت زیادی در جهت دهی به افکار عمومی و مردم داشته باشند که این خود باعث کاهش نفوذ نرم در کشور در حوزه های مختلف می شود.

این فعال دانشجویی عنوان کرد: قشر دانشجویی برای مقابله با جنگ روانی، قدرت نرم و تهاجم فرهنگی و علمی باید با تولید محتوا در زمینه خنثی سازی توطئه‌های دشمنان و بومی و نهادینه کردن علم در کشور گام بردارند.

وی تشکل های دانشجویی را به خاطر دارا بودن بدنه اجتماعی، مخاطب هدف جنگ نرم نامید و گفت: دشمن روی جریان‌های دانشجویی سرمایه‌گذاری می‌کند تا بتواند در آنها رخنه و نفوذ کند و سربازانی در آنها تدارک ببیند.

یدی خاطر نشان کرد: دفتر تحکیم وحدت با درک و تحلیل خطرات ناشی از اثرات جبران‌ناپذیر جنگ نرم برای دانشگاه و جامعه، جزو معدود تشکل‌های دانشجویی است که به صورت جدی در این حوزه ورود پیدا کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 997045

وب گردی

وب گردی