برگزاری دوره‌ای مسابقات قرآنی فرصتی مغتنم برای دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان برگزاری دوره‌ای مسابقات قرآنی را فرصتی مغتنم برای واحدهای دانشگاهی دانست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحدکرمان، حمدالله منظری‌توکلی عصر امروز در مراسم اختتامیه بیست و سومین جشنواره هنر و ادبیات دینی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی کرمان اظهار کرد: جایگاه قرآن و عترت(ع) بسیار والا و ارزشمند است و بنا به فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص) اگر به این دو موهبت توسل کنیم هرگز گمراه نخواهیم شد.

وی افزود: مطالعه قرآن و تدبر در آن انسان‌ها را از گمراهی فکری دور و الگوبرداری از سیره اهل بیت(ع) مسیر گمراهی عملی را مسدود می‌کند و باید از این امانات پیامبر(ص) در زمینه‌های عملی و رفتاری پیروی کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با تأکید بر این موضوع که در قرآن بارها قرآن و عترت(ع) موجب هدایت مؤمنین محسوب شده تصریح کرد: حبل‌الله که به دفعات در قرآن کریم از آن سخن به میان آمده همان سیره اهل بیت(ع) است.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان گفت: مایه مباهات و افتخار است که موهبت برگزاری جشنواره‌ها و مسابقاتی با موضوعات قرآن و عترت(ع) به‌صورت سالانه نصیب واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی می‌شود و باید از این فرصت مغتنم به‌خوبی استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری باید ارزش‌ها را در قالب هنر اجرا کنیم؛ چراکه برداشت بهتر و تأثیرگذاری بهتری دربرخواهد داشت.

منظری‌توکلی با تأکید بر اینکه اگر رویدادهای فرهنگی ما روش و ارزش مناسبی نداشته باشند، بی‌نتیجه خواهند بود، خاطرنشان کرد: یکی از روش‌های مناسب برای فعالیت فرهنگی را می‌توان قالب‌های هنری و ادبیاتی دانست و از آنها برای تثبیت ارزش‌ها استفاده کرد.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان یادآور شد: هنر با روح انسان‌ها عجین و در فطرت همه ما زیبایی پسندی نهفته شده و به همین دلیل بهتر است برنامه‌های ما قالب و ساختاری هنرمندانه داشته باشد تا بهتر بر جان و روح مخاطبان بنشیند.

وی با اشاره به این موضوع که در کارهای فطری باید به دنبال کمال و خدامحوری بود، تصریح کرد: جشنواره قرآن و عترت(ع) ارزش‌های قرآنی و دینی را با هنر و ادبیات تلفیق کرده و این عمل بسیار با ارزش و تأثیرگذار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 997080

وب گردی

وب گردی